schenking auto enz...

shagger
Topic Starter

schenking auto enz...

#1 , 08 sep 2010 11:47

hallo allemaal,
ik had eens een vraag ivm een auto die ik een tijdje terug gekregen heb van men vriendin
na een lange tijd was mijn auto versleten en heeft mijn vriendin voor mij een andere gekocht
het aankoopsfactuur staat wel op mijn naam alsook de inschrijving en verzekering
ook het geld van mij vorige auto is hier mee aan besteed maar echter geen bewijs van..

nu is er sprake van uit elkaar te gaan en zou ze de auto terug willen, kan dit allemaal zo maar want heb deze nodig om te gaan werken,
en ook een deel van mij geld zit hier mee in de hoofdsom is wel van haar maar zijn nergens papieren van of dergelijke?

alsook nu ze bij mij was komen inwonen hadden we samen nieuwe meubels gekocht die op haar naam staan
en nog enkele dingen waar het factuur op geen van beide staat zoals oa; tv, computer, salon enz...

waar heeft ze recht op en wat niet?
we zijn niet getrouwd maar ze is wel inwonend bij mij..

ben niet echt thuis in papierwerk en wettelijke rechten daarom kan ik jullie hulp van harte gebruiken!

mvg,
kenny

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa

#2 , 09 sep 2010 21:38

wat betreft de auto zal uw vriendin moeten bewijzen dat die met haar geld is betaald. Daar zal ze al niet helemaal in slagen als er een deel van uw geld in zit.

Heeft u ook niet ergens een verjaardagskaart of iets dergelijks met haar geschrift, waarop ze zoiets zegt van : "Hier voor jouw verjaardag, ...."?

Voor de andere zaken idem: wat niet wordt bewezen van u of van haar te zijn, is verondersteld elk de helft van u te zijn. Alleen facturen voorleggen op uw of haar naam is niet gelijk aan een eigendomstitel. Men moet ook kunnen bewijzen dat het van een persoonlijke rekening is gegaan en daarvoor heeft gediend.

Wel opletten dat u op een mooie dag niet eens in een leeg huis thuiskomt...
Plus est en vous

Creatief

#3 , 11 sep 2010 22:22

Als het jouw huis is, plaats dan nieuwe sloten of je belandt in hetzelfde verhaal als dat van mijn dochter: huis leeggehaald op 2 uut tijd met behulp van ... Het was zeer moeilijk om de zaken terug te vorderen.
Het verdelen van de goederen kan je nadien nog doen.

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 11 sep 2010 22:26

Als het jouw huis is, plaats dan nieuwe sloten of je belandt in hetzelfde verhaal als dat van mijn dochter: huis leeggehaald op 2 uut tijd met behulp van ... Het was zeer moeilijk om de zaken terug te vorderen.
Het verdelen van de goederen kan je nadien nog doen.
Het probleem is dat als ze op dat adres is gedomiciliieerd het vervangen van de sloten niets zal uithalen. Ze kan de politie er bijhalen en men zal haar toch moeten binnenlaten.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Creatief

#5 , 12 sep 2010 12:31

Inderdaad, daar heb je gelijk in.

shagger
Topic Starter

#6 , 17 okt 2010 19:47

hartelijk dank voor jullie hulp allemaal!!!
echter het probleem was dus een dag na ik dit bericht plaatste is het
er dus op uitgekomen met wat Creatief vertelde...
ik werd savonds op mn werk opgebeld door overbuur dat alles werd leeggehaald,
eens ik thuis was alles weg natuurlijk alsook mijn eigen materiaal dat ik had, ze heeft
zelfs al het geld van de rekening gehaald juist de wagen heb ik nog...
ben nu achtergebleven met mijn zoontje wat niet van haar is maar doet er niet toe,
zonder geld en huisraad voor de komende maand... smerige zaak maar kan er niets aan veranderen

toch allemaal bedankt voor de reacties!!!

mvg
kenny

Creatief

#7 , 17 okt 2010 21:57

Verwijderd.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”