Hoe weet ik of mijn moeder een testament heeft gemaakt?

Dejeanet
Topic Starter

Hoe weet ik of mijn moeder een testament heeft gemaakt?

#1 , 01 aug 2010 19:57

Ik ben enigst kind van mijn moeder en mijn vader.
Mijn vader is overleden op 22 jarige leeftijd, mijn moeder is hertrouwd en weer gescheiden.
Ik heb een kind, haar enigste kleinkind die zij beschouwd als haar kind, Mijn moeder en ik hebben een moeizame relatie met elkaar al jaren.
Mijn moeder is heel dominant, en zoals ik heb begrepen door in theraphie te gaan is zij (geestenlijk sadisties) ik doe in haar ogen ook alles fout. Mijn zoon heeft het ook moeilijk met haar dwangmatig gedrag, maar kan er gelukkig beter tegen dan ik, hoe ouder ze word hoe moeilijker, mijn vraag is. Hoe weet ik of er een testament is gemaakt, en kan mijn moeder mij zo maar onterven??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 01 aug 2010 20:15

Kinderen "onterven" kan niet in België.
Je bent enig kind. Je hebt atlijd recht op de 1/2 van de nalatenschap. Dit is het reservataire deel.
Wanneer je moeder overleden is, valt de nalatenschap open. Na haar overlijden zal de inhoud van een mogelijk testament ook bekend worden gemaakt. Afwachten dus!

Je moeder leeft nog. Ze heeft het recht om op dit ogenblik te doen met haar centjes wat ze wil. Ze mag de centjes ook opleven.

Mariette

#3 , 02 aug 2010 18:23

Wat is er gebeurd met de erfenis van uw vader? niet zozeer die van hemzelf als hij op zo'n jonge leeftijd stierf, maar vb. de nalatenschap van zijn ouders? Want daar ben jij als enigst kind ook erfgenaam van.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”