#1 , 29 jul 2010 16:39
Situatieschets. Mijn vader heeft 2 kinderen waaronder mezelf en is overleden. Uit een eerste voorafgaand huwelijk, is een eerste zoon geboren. Daar had mijn vader al 30j lang geen contact meer mee, terecht, die had mijn moeder aangeklaagd toen mijn ouders wouden trouwen, zodat wij geen wettelijke erfgenamen konden worden (we waren geboren voor de trouw daar mijn vader in een vechtscheiding was die 11 jaar lang geduurd heeft).
De dag voor de begrafenis van mijn vader, staat die eerste zoon met vrederechter en 4 politieagenten aan mijn moeder haar deur (woning staat op haar naam, mijn vader was er gedomicilieerd). Gelukkig waren wij (de kinderen uit tweede huwelijk) net bij ons moeder een foto aan het kiezen voor de begrafenis. De vrederechter handelde geheel respectloos tov ons alledrie. Ze zat mij uit te lachen omdat ik begon te wenen. Tja, ik was onder schok, had die halve 'broer' nog nooit gezien in mijn leven, alleen slechte dingen gehoord die nu volledig blijken te kloppen. Politie was ook respectloos, ze controleerden valiezen die 30j niet meer werden gebruikt en veegden stof die erdoor aan hun handen hangde aan de kleren van mijn moeder die op bed lagen. De eerste zoon opende zelfs in eigen persoon de diepvries en keukenkast om te zien als we niks hadden verstopt. Gerief werd verzegeld in een slaapkamer, waar ook mijn moeder haar pc staat (er zou geheime info kunnen opstaan zeiden ze).
Hierdoor is heel ons rouwproces in de war gebracht, we zijn er alledrie van geschokt en kapot. dag van de begrafenis zaten we al bij een advokaat, triestig.
Een week na de zegeling, kon de ontzegeling niet plaatsvinden omdat de eerste zoon op verlof ging! onze advokaat heeft dan aanvraag gedaan bij de vrederechter en die weigert het nu te doen, ze gaat nog anderhalve maand wachten! Dit terwijl ik via de advokaat laten weten heb dat wij daar enorme moreel onder lijden. Ze zou volgens hem een machtsspelletje aan het spelen zijn, tegen ons. Volgens hem kunnen we niks doen dan wachten, maar dit is een onuithoudbare situatie. We worden behandeld alsof we iets verkeerd deded en dat is het niet. Ik kan zo niet rouwen om mijn vader, ga kapot van de stress...