erfenis en hoe zit dat met je partner

van driessche
Topic Starter

erfenis en hoe zit dat met je partner

#1 , 08 jun 2010 23:52

ik zit met een probleem,ik ga binnenkort erven van mijn moeder,een mooie som maar wij zijn gehuwd zonder huwelijkscontract,kan mijn echtgenote zomaar aanspraak maken op de erfenis van haar schoonmoeder.
Ikzelf zou de erfenis op een apart spaarboekje zetten,zodat ik nog een appeltje heb voor de dorst, want bij de erfenis van mijn vader had ik dat op de gemeenschappelijke rekening gezet en binnen de korste keren was het sommetje verbrast.
graag een beetje advies

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 08 jun 2010 23:59

ik zit met een probleem,ik ga binnenkort erven van mijn moeder,een mooie som maar wij zijn gehuwd zonder huwelijkscontract,kan mijn echtgenote zomaar aanspraak maken op de erfenis van haar schoonmoeder.
Ikzelf zou de erfenis op een apart spaarboekje zetten,zodat ik nog een appeltje heb voor de dorst, want bij de erfenis van mijn vader had ik dat op de gemeenschappelijke rekening gezet en binnen de korste keren was het sommetje verbrast.
graag een beetje advies
Wat u erft blijft uw persoonlijke eigendom. Maar hou het wel goed gescheiden op een aparte rekening op uw eigen naam indien u vreest dat het anders toch maar zal "verbrast" worden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”