vonnis rechtbank eerste aanleg.

zeerover
Topic Starter
Berichten: 10

vonnis rechtbank eerste aanleg.

#1 , 11 mei 2010 13:21

Op 05/02/10 werd een zaak behandeld voor de rechtbank van eerste aanleg. Volgens mijn advocaat zou het vonnis verwacht worden binnen de acht dagen.
Een maand later heb ik mijn advakaat gevraagd naar de stand van zaken. Daar werd mij medegedeeld dat de rechter ziek was en het nog wat kon duren.
Nu zijn we reeds in de maand mei en nog geen vonnis ontvangen.
Mijn vraag is nu kan ik ergens in de rechtbank bv bij de griffie gaan vragen wat er is beslist door de rechter.

In de hoop een antwoordje ontvangen dank ik reeds bij voorbaat

ps Van mijn advocaat hoor ik ook niks meer

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 mei 2010 15:04

U weet door welke kamer de zaak behandeld werd? Staat in principe vermeld op de uitnodiging (dagvaarding, brief) die u kreeg en waarin vermeld stond wanneer de zaak behandeld werd. Telefoontje geven naar het gerechtshof en vragen naar de griffier van die kamer. Die kan u verder helpen. Meestal zijn die griffiers vriendelijke mensen en gaan ze u verder helpen. Je moet wel de griffier hebben van de kamer die de zaak in beraad genomen heeft. Die griffier werkt het vonnis af, weet als de rechter ziek is enz ...

Uitspraak op acht dagen is abnormaal kort. Normaal is dit één maand.

zeerover
Topic Starter
Berichten: 10

#3 , 12 mei 2010 12:49

Hallo

Bedankt voor de info. Daad werkelijk gedaan ter plaatse. Zeer vriendelijk personeel. Weet nu wat de volgende procedure is.
groetjes

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”