akte van rangregeling

strop
Topic Starter
Berichten: 13

akte van rangregeling

#1 , 22 jan 2010 16:12

Halloo, kan iemand me uitleggen wat een akte van rangregeling is.
Het huis van mijn ouders is onlangs verkocht en we zijn met 6 erfgenamen waarvan eentje in schuldbemiddeling zit.
Heeft het daar iets mee te maken want de notaris betaald pas na ondertekening van die akte, de kopers hebben al de akte ondertekend en het is betaald maar wij moeten nog wachten.

Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jean-Pierre Gijbels
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 mei 2018 18:36

Dag,

Wij zijn nu ook al een maand aan het wachten ,er gebeurd maar niets ,al twee keer gebeld ,en het antwoord was ,ze wachten op een officieel papier van de begrafenisondernemer ,???? daar wisten ze van niets ,wat Nu ?????

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 18 mei 2018 19:10

Wat gebeurT er? Waarschijnlijk gaat het om een akte van erfopvolging. De notaris of de Registratie levert dat af maar heeft een akte van overlijden nodig. Zo'n document wordt door de gemeente meestal afgegeven aan de begrafenisondernemer om te bezorgen aan de familie. Dus wie heeft dat?
Al twee keer gebeld? Naar wie?
Dus: de notaris heeft de akte van overlijden nodig van de gemeente om een akte van erfopvolging op te stellen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”