Wij zijn een wettelijk samenwonend koppel met 2 kinderen. We hebben een gezamelijke gezinswoning waarvan we elk 50% eigenaar zijn, en daarnaast voornamelijk individuele eigendom/bezit/kapitaal.
Voor we kinderen kregen hebben we, bij het aankopen van de gezinswoning, een standaard testament geschreven:
Ik weet dat onze kinderen reservataire erfgenamen zijn, dus dat sowieso de helft naar de kinderen gaat van de persoonlijke bezittingen. We willen nu bekomen dat de partner zoveel mogelijk erft dankzij het testament.Ik, ondergetekende, xyz, geboren te xyz op aa/bb/ccc, maak mijn testament als volgt:
- Ik wederroep alle testamenten en uiterste wilsbeschikkingen die ik vroeger zou kunnen gemaakt hebben
- Bij mijn overrlijden geef ik het grootst beschikbaar deel zowel in eigendom als in vruchtgebruik waarover de wet mij toelaat te beschikken, aan xyz, geboren te xyz op aa/bb/cccc, met mij wondende, die ik aanstel als mijn enige en algemene legetaris en die in mijn erfenis het maximum volgens de wet moet bekomen
Plaast op aa/bb/cccc
Naam Achternaam - handtekening
Gezien het testament de bewoording bevat "het maximum volgens de wet" ga ik ervan uit dat dit testament nog steeds geldig is en effectief het gewenste doel heeft?
Alvast bedankt voor uw reacties!