Erfenis wagen

Wimhelmus
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Erfenis wagen

#1 , 26 mei 2025 01:18

Laatst sterft een achternicht van me Frieda, en laat me als erfenis 1/2 van het roerend goed na. De ander 1/2 van het roerend goed gaat naar een ander persoon tevens ook een achterneef van Frieda. De persoon die de ander 1/2 erfde was al enkele jaren de tuinman van Frieda en had ook een sleutel van haar garage waar haar wagen geparkeerd stond. Frida was alleestaande en had niemand meer. De wagen was nog niet zo oud en was pas paar jaren nieuw aangekocht. Laatst is Frieda ziek geworden en opgenomen in het ziekhuis met resultaat een hersenbloeding ze kon hierdoor niets nog zelf beslissen later is ze opgenomen in een verzorgingstehuis. Paar weken gelden is overleden. Nu dat alles moet worden verdeeld blijkt dat de wagen is verkocht enkele maanden geleden al toen Frida in het ziekenhuis lag. Spijtig want ik had hier de half in geerft en het zou toch nog een flink bedrag zijn geweest. De ander erfgenaam vertelde me dat Frida het hem mondeling had opgedragen de wagen te verkopen en het geld aan haar te geven. Een bewijs van verkoop was er niet van opgemaakt vertelde hij , dus er is geen enkel bewijs waar die wagen naartoe is . Wel had hij de nummerplaat en de verzekering laten stoppen. De notaris die de erfenis regeld weet niet goed hiermee wat hij moet. Zelf zie ik het als diefstal daar dat Frida niets nog zelf kon beslissen en zeker niet wist dat hij de wagen verkocht was.Graag had ik advies wat ik hiermee moet doen.

basejumper

#2 , 26 mei 2025 08:14

Beste

Wordt moeilijk. Als u niets kan bewijzen zal u toch eerst bewijzen moeten zioejen. Als betrokkene het geld kreeg wordt het geacht nog aanwezig te zijn in de erfenis. Wie heeft de wagen gekocht? Betrokkene zal - ook zonder verkoopovereenkomst - toch wel contactgegevens hebben van koper? Kan koper verkoopsom bevestigen? Was dat handelaar of particulier? Handelaar mag Max 3000 euro cash betalen. Is er een bewijs dat overledene geld kreeg? Is dat op een rekening gestort? Dus eerst feiten uitklaren. Pas dan kan je beslissen of daar een verder gevolg kan aan komen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Wimhelmus
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 mei 2025 08:41

Het geld is niet toegekomen op een van Frida 's rekeningen. Waar de wagen op dit moment is , is door de politie gekend als hij eerst door een handelaar is verkocht weten we niet maar hij zou nu bij een particulier staan. De politie ziet dit aan als een burgerzaak en wil niet zo direct hierover verder.

Reclame

basejumper

#4 , 26 mei 2025 17:42

Dat is ook geen politiezaak. Het is aan u om zelf uw huiswerk te maken. Uw neef weet toch aan wie hij de wagen verkocht? Vraag het hem…
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”