verkoop meubels zonder toestemming

rudi ramaekers
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

verkoop meubels zonder toestemming

#1 , 14 mei 2025 21:57

goedeavond ons mama zit in een rusthuis nu staat ouderlijk huis te koop wij zijn met 3 kinderen maar is ruzie onder elkaar nu is de oudste het huis aan leeghalen en alles aan verkopen zonder toestemming van ons 2 met een oudere man en een vrouw nu is mijn vraag mag dit zo maar zonder onze goedkeuring wij weten niet waar het geld naar toe is gegaan

treesje58

#2 , 15 mei 2025 00:15

Jullie hebben niets goed te keuren, het is jullie moeder haar eigendom, dus haar goedkeuring die telt. Tenzij er een zorgovereenkomst / volmachten zijn gegeven?

mava105

#3 , 15 mei 2025 09:12

Maar ik lees nergens dat moeder haar toestemming heeft gegeven

Reclame

wanton

#4 , 16 mei 2025 11:33

Ik heb moeite met zo'n tekst te lezen zonder ook maar één leesteken!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

eylis

#5 , 17 mei 2025 12:36

Samenvatting: mama is in het bejaardenhuis. Een van de kinderen is op eigen houtje en medewerking van derden het ouderlijk huis aan het leeghalen en de inboedel aan het verkoipen. Het is voor de andere kinderen niet duidelijk dat de moeder daar haar toestemming voor heeft gegeven.
Stappen te ondernemen: Vraag aan de moeder of zij haar toestemming toe heeft gegeven?
A: zo ja: niets aan de hand: moeder mag met haar spullen doen wat ze wil. Ze mag de opbrengst daarvan ook weggeven.
Wat de bankrekeningen en de woning zelf betreft, moet er gekeken worden onder welk stelsel ze gehuwd was.
B: Indien ze er geen weet van heeft dat een kind haar huis leeghaalt, dan is dit diefstal en kan er klacht neergelegd worden tegen het kind dat de woning leeghaalt.

Sirkii

#6 , 18 mei 2025 12:06

Is overeenkomen met broers/zussen geen optie? Als je gaat procederen zijn er alleen verliezers.

mava105

#7 , 18 mei 2025 16:18

En het zal misschien meer kosten dan de meubels opbrengen.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”