Hallo,
Hierbij ons probleempje.
Uit een vorig huwelijk heeft mijn vader nog een dochter die wij in 25 jaar niet meer hebben gezien.
Mijn vader is dus enkele jaren later hertrouwd onder het stelsel “scheiding van goederen” en ikzelf ben enig kind voor mijn moeder.
Mijn ouders hebben beiden gewerkt (mijn moeder halftijds) en zijn nu met pensioen.
Een vijftien jaar geleden hebben ze het ouderlijke huis verkocht en samen een nieuwbouw gezet (50/50) waar ze nu nog in wonen.
Verder hebben ze, enkel op naam van mijn moeder, een vakantiehuisje gebouwd.
Zij zijn nu van plan, op aanraden van de notaris, hun huis te verkopen en 1/3 van de helft van de opbrengst op een (spaar)rekening te parkeren. Deze 1/3 + het gedeelte van mijn moeder (1/2) wensen ze aan mij te schenken.
Mijn moeder vreest echter dat, gezien ze in hun vakantiehuis zouden willen gaan wonen, mijn halfzus later eveneens aanspraak zou willen/kunnen maken op een deel hiervan. Dit aangezien ook mijn vader voor de bouw hiervan heeft bijgedragen.
Is dit correct of kan mijn halfzus enkel aanspraak maken op het gedeelte die ze op de spaarrekening zouden willen zetten?
Alvast bedankt voor de reacties/tips.