vruchtgebruik kwijt na verkoop huis

lewis007
Topic Starter

vruchtgebruik kwijt na verkoop huis

#1 , 17 nov 2009 06:54

ik heb een zeer moeilijke kwestie , mijn mama is enkele jaren geleden hertrouwd met haar huidige partner en die had een eigendom in Spanje waar ze samen woonden en waar mijn mama het vruchtgebruik over gekregen heeft . Haar man heeft dit huis verkocht om terug naar Belgie te komen , hij heeft dan hier terug een eigendom aangeschaft , maar nu komt het : dit appartement heeft hij op naam van zijn dochter laten zetten zonder de toestemming van mijn moeder , met als gevolg als er iets met haar man gebeurt ze dus gewoon op straat staat , kan dit zomaar , wat kan ze hier aan doen , mijn mama is ten einde raad en er hangt nu zelf een scheiding in de lucht omdat zij dit niet kan verkroppen dat dit allemaal achter haar rug gebeurt is .
Wie kan ons hier bij helpen , want ik weet het ook niet meer

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 17 nov 2009 12:13

Uit uw vraag leid ik af dat de eigendom persoonlijk bezit was van de echtgenoot aangezien hij die al bezat van voor het huwelijk. Bijgevolg kan hij bij verkoop van die eigendom ook vrij beschikken over dat geld en zoals in dit geval een schenking doen aan zijn dochter.

"mijn moeder had het vruchtgebruik gekregen" Hoe??

roharro

#3 , 17 nov 2009 18:41

Beste,

Je kan voor dergelijke vragen ook terecht bij VTM. Ze hebben er een nieuw programma: Recht door Vlaanderen. Als je mailt naar het productiehuis dat het maakt, kan je vast gratis advies krijgen.

Veel succes!
Ik betwijfel of het van goede smaak getuigt om familale aangelegenheden
in het breed tentoon te stellen voor heel Vlaanderen. De doorsnee Vlaming kan mijn inziens niet zomaar over dezelfde kam worden geschoren als sommige aan lager wal geraakte ex-sportlui.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”