verwijderd

ceveke
Topic Starter
Berichten: 29

verwijderd

#1 , 12 nov 2009 14:48

verwijderd
Laatst gewijzigd door ceveke op 23 nov 2009 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
hendrik1
Berichten: 258

#2 , 12 nov 2009 14:59

hoi,

kan dat? Ben je niet verplicht om op hetzelfde adres te wonen wanneer je gehuwd bent?
Ik ken een koppel die owv fiscale redenen apart gedomicilieerd zijn maar alhoewel ze nog steeds een koppel zijn, is hun statuut feitelijk gescheiden!

doei

ceveke
Topic Starter
Berichten: 29

#3 , 12 nov 2009 15:43

geen
Laatst gewijzigd door ceveke op 23 nov 2009 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

hendrik1
Berichten: 258

#4 , 12 nov 2009 16:34

hoi ceveke,
dat hangt er vanaf hé: op wiens naam staan de eigendommen, zijn ze samen verworven enz...?
Ik weet wel dat zolang je feitelijk gescheiden bent (en niet officieel) bent U nog steeds een beschermde erfgenaam.
Hopelijk was dit antwoord nuttig?

doeikes

wanton
Berichten: 9916
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#5 , 12 nov 2009 17:00

ceveken ,

zijn er kinderen? En hoeveel? Van beiden?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

ceveke
Topic Starter
Berichten: 29

#6 , 13 nov 2009 10:58

geen
Laatst gewijzigd door ceveke op 23 nov 2009 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.

wanton
Berichten: 9916
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#7 , 13 nov 2009 19:07

Ik zou zeker al beginnen met die formule ' langst leeft ,al heeft ' te schrappen uit het huwelijkscontract. Moet wel door beiden samen gedaan worden.
Dan erft het kind de blote eigendom van de overledene en krijgt de partner toch het vruchtgebruik van de goederen , ic. de woning.
Weet ook dat twee getrouwden , die feitelijk gescheiden zijn , volgens een simpele procedure mekaar kunnen onterven. Het is dan wel het kind die daar van profiteert.
Indien de huizen allebei van het koppel zijn , erft het kind , als één van de ouders overlijdt , twee halve huizen. Misschien beter een huis op elke partner zetten.

Dit lijkt een zaak voor een notaris.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”