overlijden zuster erfenis?

julien.kestens
Topic Starter

overlijden zuster erfenis?

#1 , 10 sep 2009 17:23

mijn vrouw haar zus is overleden op 14-09-2007.nlangs komenwij te weten dat haar huis verkocht werd 0p 13-08-1974.Toch stond haar officiele
adres nog op dit huis.Wij wensen te weten:
de betalinswijze
de verkoopsom
waar zijn evetuele gelden.
Een bankbediende heeft ons verteld dat er nog "wat" geld staat.Waar moeten wij ons wenden
De notaris geeft geen uitleg.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 10 sep 2009 17:39

Je geeft wel weinig informatie. Was je zus gehuwd? Had ze kinderen?
Indien je zus ongehuwd was en geen kinderen had, dan mocht ze haar geld weggeven aan iedereen. Enkel de overlevende ouders hebben dan elk recht op 1/4 deel van de natlatenschap.

Voor wat betreft het vastgoed kan je te rade gaan bij haar notaris. De akte moet nog voorhanden zijn. Waarschijnlijk heeft ze een notaris genomen uit haar omgeving.

Voor wat betreft het opzoeken van gelden en rekeningen verwijs ik je naar onderstaand topic:

http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?t=16009

Ook vind je meer informatie indien je via dit forum zoekt op mijn nicknaam.

Om informatie bij de banken in te winnen of eventueel bij haar notaris moet je wel beschikken over een akte van bekendheid. Je moet dus écht erfgenaam zijn. Indien je hier niet over beschikt zullen er weinige bedienden zijn die bereid zijn je informatie te geven of van antwoord te dienen.

wanton

#3 , 10 sep 2009 19:08

De notaris geeft geen uitleg.
Als U erfgenaam bent , zal de notaris U alles meedelen. Het overlijden is tenandere al 2 jaar geleden.

Ik vermoed dat er een testament bestaat waarbij U niet genoemd wordt. Ondervraag in die zin de notaris.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”