Creatief ,
uw ontroerende woorden bevatten natuurlijk veel waarheid.
Mijn bedoeling is aan te geven dat er zich veel problemen kunnen voordoen als een erfgenaam onvindbaar/onbekend is. Wanneer een erfgenaam reeds vele jaren spoorloos is , men weet niet waar hij verblijft , men weet zelfs niet of hij nog leeft , of hij wil niet gevonden worden , is het aan te raden hem te 'onterven'. Dit kan men gewoon doen door een testament te maken ten gunste van de 'aanwezige' erfgenamen . Dit testament wordt uitgevoerd , waarbij men het reservataire deel van de afwezige ergens parkeert. Dit voor het geval hij binnen de termijn , ik dacht 30 jaar , opdaagt en zijn deel opeist. Alleen op deze manier kunnen de 'aanwezige' erfgenamen zonder veel problemen 'genieten' van hun erfenis.
Indien vraagsteller er niet in slaagt haar broer op korte tijd te vinden , kan en zal zij niet zo gemakkelijk aan haar erfenis geraken. Misschien dat een rechtbank hem binnen een aantal jaren , na serieus onderzoek , voor dood verklaart , vooraleer het opgelost wordt.
Hum, je antwoord is wel volledig! Petje af!

Toch twijfel ik er een beetje aan of je 30 jaar moet wachten om iemand "dood" te verklaren. Ik was van mening dat die termijn verkort was.
Maar, jij als expert, zal beter op de hoogte zijn van de wetgeving.