RECHTEN EN PLICHTEN

coralie
Topic Starter

RECHTEN EN PLICHTEN

#1 , 30 jul 2009 23:13

na de dood van ma en de definitieve opname van pa in het rusthuis probeert mijn zus (wij zijn met 2) mij op alle mogelijke manieren om het leven zuur te maken. de wagen van mijn pa heeft ze buiten mijn weten en dat van pa uit de garage meegenomen naar bij haar thuis en zij zal hem verkopen. kan dit zomaar?
de kostbare ring van ma is niet meer terug te vinden in het juwelenkoffertje.
er was een aanzienlijke som geld aanwezig toen ma stierf. die zit in de kluis bij haar zoon.
kortom zijn er geen wettelijke middelen om haar hebzucht te temperen?
wat kan ik ondernemen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 31 jul 2009 00:15

De politie uw beste vriend.

Klacht indienen wegens verdwijn van ring.
idem wagen
idem som geld.

Telkens met vermoeden waar deze zich kan bevinden.

Bovendien kan u met pv als bewijs aan de lokale vrederechter verzoeken een voogd aan te stellen om de middelen van uw vader in zijn naam te beheren.

coralie
Topic Starter

#3 , 31 jul 2009 21:52

dank voor je antwoord, de man die de som geld in zijn kluis bewaart is politieman !

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 aug 2009 10:14

Dat betrokkene en politieman is maakt niets uit.
ofwel gaat u naar de dienst intern toezicht van de zone als hij politieagent is in die zone
ofwel gaat u naar een andere zone en vraag daar ineens naar een officier ( graad van hoofdinspecteur of commissaris) of ga daar ineens naar interne zaken.

Voor wat de erfenis betreft - zie de vele topics op dese site - gezien op moment x er y kapitaal was -- kan de vraag gesteld worden waar de rest is.
Wat betreft de wagen ... op wiens naam stond deze? dat kan worden nagegaan -- aangifte van diefstal gezien het een gezamelijke erfenis is kan.

juweel veel moeilijker maar als u foto's hebt kan het wel

edoch --- gezien al die elmeneten acht ik het beter om dait allemaal met behulp van een advocaat/ notaris te doen.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”