begunstigde levensverzekring

sem10
Topic Starter

begunstigde levensverzekring

#1 , 20 jul 2009 19:28

broer heeft levensverzekering afgesloten op naam moeder.

broer ontmoet een vrouw, en al zijn psychise problemen komen terug boven, moeder maoste elke dag assistentie hebben van politie, omdat mijn broer duidelijk de weg kwijt was, laetr ook terug gegaan de psychise hulpverlening in.

Nu blijkt dat 3 weken na ontmoeting vrouw moeder is geschrapt en vrouw begunsigde is.

Kan moeder door middel van bewijzen politie en eventueel psychiater of huisarts laten aantonen dat hij niet wiat wat hij deed, en zo de begunstigde doen veranderen en verzekering op eisen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa

#2 , 20 jul 2009 23:15

heeft uw moeder indertijd de levensverzekering aanvaard? Zo ja, dan is die verzekering een contract geworden tussen uw broer en uw moeder, met andere woorden, dan is dat een schenking geworden en kan hij daar niet op terugkomen.

Heeft uw moeder destijds de verzekering niet aanvaard, dan kan uw broer daar altijd op terugkomen.

Wat bedoelt u met het feit dat hij het noorden kwijt is? Hij is toch bekwaam om contracten te maken veronderstel ik....?

sem10
Topic Starter

#3 , 21 jul 2009 07:27

nee denk niet dat het aanvaard is maar die vrouw heeft dat ook niet denk ik, daarbij ze hadden niets op papier geregeld, dus ze heeft geen erfrecht.

toen broer vrouw leerde kennen, draaide hij psychise door, hij wist niet meer wat hij deed, en deed alles zonder nadenken, dat bedoel ik, als je terug gat in de tijd, wist hij niet wat hij deed, dat bleek wel uit zijn gedragingen naar zijn omgeving, hij zat helemaal onder druk en onder plak van die vrouw, heeft later ook en tot aan zijn dood psychiaterische hulp moeten hebben, let wel dit starten allemaal vanaf de eerste dag dat hij haar ontmoeten en werd en gevaar voor zichzelf en omgeving en politiediensten en huisasrt waren hiervan op de hoogte.
En drie weken na ontmoeting word zij begunstigde.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”