huurder overleden, familie verwerpt erfenis door schulden.

Wiske2023
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

huurder overleden, familie verwerpt erfenis door schulden.

#1 , 10 dec 2023 16:22

Ik wil nog eens terugkomen op het overlijden van de huurder van ons appartement, (2 october 2023) volgens de advocaat die ik gecontacteerd heb moeten we tot eind december wachten, dus 3 maand, het contract dateert van september 2018, de erfgenamen hebben de erfenis verworpen omdat er schulden zouden zijn, hoeveel dat weet ik niet, we kunnen dus nog niet in het appartement, hebben geen sleutels, heb nog met onze advocaat gebeld omdat het appartement nog vol meubels staat, waarschijnlijk in de keukenkasten nog allerlei eetgerief, weet ook niet of het vuilbakje in de keuken leeg is, ik zeg straks kruipen er langs alle kanten ontgedierte, zoals wormen, we kunnen ook niet verluchten, of eens water door het toilet doorspoelen, 't is erg triestig, je bent geen baas van je eigendom, de huur van oktober hebben we niet ontvangen er is nog geen huurcontract opgezegd, de brievenbus zit overvol, vraag me af hoelang dit nog gaat duren, wij hadden het appartement verkocht over 2 jaar aan onze dochter, die heeft daar een lening opgenomen, als investering, en nu zal er waarschijnlijk een verzoekschrift moeten gebeuren naar de rechtbank, wat gaat ons dat kosten, de waarborg staat nog op de rekening van de overlede, e, de broer van de overledene stond kort na het overlijden aan onze deur met de sleutels, wij hebben die geweigerd omdat we anders zouden beticht kunnen worden dat we iets weggenomen hebben, hij stond aan de deur met twee volle tassen zogezegd kleding van de overledene zijn werk, en toen wou hij me de sleutels overhandigen, omdat we daar leek in zijn, zegde hij dat ze de erfenis verworpen hebben, de vriendin van de overledene die hier ook 8 jaar gewoond heeft maar geen domicilie, is na 2 dagen verhuisd naar een woning van haar vader, voila en daar sta je dan, met lege handen en veel kopzorgen. groetjes, (WISKE oktober 2023)

mava105
Berichten: 22292
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 10 dec 2023 16:49

Hoofdletters en punten zijn er om te gebruiken, en maken het lezen gemakkelijker. Spreek er voor de verdere afhandeling uw notaris over aan.

Franciscus
Berichten: 38619

#3 , 10 dec 2023 17:11

En is een zaak voor Vrederechter om alles mee uit te klaren zoals in andere topic met de gegeven 'linken' al is aangegeven.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5431

#4 , 17 dec 2023 10:45

Niet leuk maar da s risico van verhuren ;-((((

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”