Beste allemaal,
Mijn vader is overleden in 2005.
Mijn grootvader is onlangs overleden (mijn grootmoeder was al langer overleden).
Mijn zussen en ikzelf leven jammer genoeg in onmin met de broers en zussen van mijn vader.
De opbrengst van het appartement van mijn grootouders is bij het overlijden van mijn grootmoeder op de rekening van mijn grootvader blijven staan om in zijn levensonderhoud te voorzien.
Mijn vader had recht op 1/8 van dit bedrag (4/8 voor grootvader, 1/8 voor elk van hun 4 kinderen).
Toen mijn vader is overleden hebben wij (zijn 3 kinderen) aangegeven dat dit deel op de rekening van grootvader mocht blijven staan om zijn rusthuis te betalen.
De broer van m'n vader is boekhouder/fiscalist en weet blijkbaar erg goed z'n weg te vinden in de administratieve doolhof.
Zo heeft hij bij het overlijden van mijn vader voorgesteld om het deel van mijn vader alvast op te nemen in de nalatenschap, maar om het toch op de rekening van mijn grootvader te laten staan.
De andere optie was dat hij het deel zou uitbetalen en dat wij 25% van de 'onderhoudskost' van grootvader zouden betalen.
Nu is mijn grootvader ondertussen bijna 3 maand overleden, en hebben wij (m'n zussen en ik) nog niets vernomen over een eventuele erfenis.
Is er een manier om na te gaan of wij bedrogen worden?
Moeten wij van iemand iets horen, of moeten wij zelf iets doen?
Kunnen mijn ooms en tantes ons stuk 'inpikken' zonder dat wij daarvoor ooit iets tekenen?
Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is, alvast bedankt voor jullie antwoorden!