Hallo,
waarschijnlijk is het hier al duizend keer gevraagd, maar ik heb wel even hulp nodig.
Situatie: Ik woon in Duitsland, mijn ouders (Konstellatie volgt) in Belgie.
Ik heb geen benul van de belgische erfrechten en verplichtingen. Hier dus een korte beschrijving:
Vader en moeder gescheiden. Vader en moeder beide hertrouwt. Sinds enkele jaren geen kontakt meer met vader en stiefmoeder. Vader heeft 2 natuurlijke kinderen. (Ik en mijn zus) Zijn 2e echtgenote bracht 2 dochters mee in het huwelijk.
Vader had een goed inkomen en nu een goed pensioen. (geen details bekend) Stiefmoeder had ook goed inkomen en ook goed pensioen. Voor 15 jaar hebben die beiden een huis gekocht. (Stand afbetaling of hypotheek niet bekend)
Vader en Stiefmoeder hebben met mij, mijn zus(Gehandicapt) en mijn oudste stiefzus geen kontakt meer.
Zover de situatie.
Mijn vraag(en)
A. Kan mijn vader mij en mijn zus "onterven"
B.Welk aandeel staat mij en mijn zus toe
C. Kan het zijn dat wij enkel schulden erven, daardoor dat hij al zijn vermogen in mijn kleinste stiefzus investeerd
D.Hebben mijn stiefzussen ook aanspreuk op erfenis en indien ja, heb ik dan aanspreuk op erfenis van mijn stiefmoeder
E.Moet ik bepaalde administratieve dingen regelen op voorhand
F.Kan ik (zoals in duitsland bvb) mijn erfdeel vóór overlijden van vader beaanspreuken
Ik weet, nen helen boel vragen... misschien weet iemand een paar raadslagen te geven