onduidelijkheden betreffende verdeling apartement, kelders .

likewise
Topic Starter

onduidelijkheden betreffende verdeling apartement, kelders .

#1 , 08 jun 2009 04:42

Wel notaris moest voor 30 mei de aangifte binnen sturen, nu blijkt dat deze niet klaar is.

Het probleem ligt hier : in de nalatenschap staat een apartement, nu op het 2de verdiep van dit pand is een nog een apartement dat aan mijn vader zijn NV toebehoord (vader is ook al overleden, andere apartement behoort toe aan grootmoeder ook overleden).
Nu beneden is er een garage en kelders.
Nu blijkt dat de notaris nergens geen informatie vind betreffende de garage en kelders, hij weet niet of deze gemeenschappelijk zijn of welke kelder bij welk apartement behoort.

Nu zei hij me onlangs dat hij zijn visie kwestie verdeling van dit alles naar de ontvanger heeft gestuurd en hij wacht op nieuws hiervan. Op het kadaster vond hij niets terug.

Is dit de normale gang van zaken? Lijkt me wel vreemd dat we nu zitten wachten tot hij nieuws krijgt van de ontvanger. Notaris zegt wel dat dit vlug zal gaan maar ik heb hier mijn twijfels over.

Iemand wat informatie of ervaring hiermee?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2

#2 , 08 jun 2009 10:41

"Op het kadaster vond hij niets terug."

Wellicht heeft hij enkel de kadastrale legger geconsulteerd.

Vraag bij het Kadaster (schriftelijk) de officieuze schifting aan van alle onderdelen van dat gebouw waarin U gerechtigd zou kunnen zijn. Het is trouwens die indeling die zal gebruikt worden om de door U aangegeven verkoopwaarde te controleren.

likewise
Topic Starter

#3 , 08 jun 2009 10:52

Bedankt Dino,

ik zelf woon in het buitenland en ga ervan uit dat de notaris toch wel weet wat hem te doen staat, ik heb het gevoel dat we hier aan het lijntje gehouden worden.

Deze notaris vind het zelfs niet nodim on mijn mails te beantwoorden waarin ik om inlichtingen vraag :?

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”