Bankgift

bullgod
Berichten: 302
Juridisch actief: Nee

Re: Bankgift

#31 , 12 mar 2023 11:20

Indien de vrouw toegeeft of men kan bewijzen dat zij het heeft ontvangen, zal zij als begunstigde de nodige erfbelasting moeten betalen. Als 'vreemde' is dat aan het hoogste tarief.
als dat waar is, dan hebben we er 30 berichten over gedaan om uiteindelijk vast te stellen dat TS bijzonder zwaar de klos is !
(terwijl de teneur aanvankelijk was, dat TS zich geen zorgen hoefde te maken)
de erfgenamen van de schenker kunnen de schenking vrij makkelijk vaststellen, want bankgift.

maar toch: TS die erfbelasting moet betalen, zonder dat ze erfgenaam is? vreemd.
Prietpraat is des duivels oorkussen.

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#32 , 12 mar 2023 16:25

Indien de vrouw toegeeft of men kan bewijzen dat zij het heeft ontvangen, zal zij als begunstigde de nodige erfbelasting moeten betalen. Als 'vreemde' is dat aan het hoogste tarief.
als dat waar is, dan hebben we er 30 berichten over gedaan om uiteindelijk vast te stellen dat TS bijzonder zwaar de klos is !
(terwijl de teneur aanvankelijk was, dat TS zich geen zorgen hoefde te maken)
de erfgenamen van de schenker kunnen de schenking vrij makkelijk vaststellen, want bankgift.

maar toch: TS die erfbelasting moet betalen, zonder dat ze erfgenaam is? vreemd.
Ik heb dat antwoord reeds in #3 gegeven.
Er is niets vreemd aan.
Enkel als schenkingsrechten werden betaald moet TS geen erfenisrechten betalen, anders wel.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

bullgod
Berichten: 302
Juridisch actief: Nee

#33 , 12 mar 2023 22:51

reeds in #3 ?

TS heeft #3 al gelezen en toch zal ze verschieten als ze nu nog eens komt piepen...
Prietpraat is des duivels oorkussen.

Reclame

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#34 , 13 mar 2023 16:08

Een schenking is steeds te beschouwen als voorschot op erfenis.
Men mag schenken aan vreemden. Maar dat houdt wel in dat de algemene reglementering moet gevolgd worden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”