Testament met valse gegevens

Veerle12345
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Testament met valse gegevens

#1 , 02 feb 2023 00:03

Heb het volgende voor mijn grootvader is overleden in december er zijn 4 kleinkinderen , de enige dochter is al overleden .
Mijn zussen zitten al jaren te bedelen achter geld en kregen na genoeg aandringen wat ze wilden .
Mijn grootvader schreef en ondertekende nogal gemakkelijk documenten en dit mag ik nu ondervinden .
Hij heeft een testament opgemaakt waarin hij beweerd dat ik een ZEER grote som geld zou hebben ontvreemd , cash afgehaald terwijl ik niet eens volmacht had op zijn rekeningen .
Ik zou zelfs geld hebben ontvreemd van de achterkleinkinderen wat zeer raar is want ze waren al meerderjarig en dit zonder volmacht :lol:
Het bedrag is zelfs groter dan de aangifte die gebeurde 10 jaar terug bij het overlijden van mijn grootmoeder .
Terwijl thuiszorg al minstens 50% koste van zijn pensioen hij rookte zoals een schoorsteen internet , elek , koste hem al meer dan zijn pensioen .
Volgens mij is dit testament zeker niet geldig omdat er iets beweerd word zonder bewijs en dat het bedrag ook onmogelijk kan kloppen .
Het zou gemakkelijk zijn op die manier om je kinderen te onterven je beweerd gewoon dat ze iets hebben gestolen ten voordele van de andere kinderen en het is opgelost .
Er werd voor 90 000 € cash geld afgehaald door mijn grootvader 10 jaar terug
Er werd nogmaals voor 12 000 € geld afgehaald cash 10 jaar terug
Er werden honderden afhalingen gedaan gedurende vele jaren in het begin van 650 € een beetje later van 2500 € via de bankautomaat .
Alle 4 de erfgenamen hebben ook nog ondertekend om de erfenis van mijn moeder die geblokkeerd stond terug te geven aan mijn grootvader .
Nu beweerd dit testament dat ik al dat geld heb ontvreemd terwijl dat ik nooit alleen naar de bank ben geweest .
Hoe kan ik nu best dit testament ongeldig laten verklaren .
En kan er hier eventueel sancties tegenover staan ?
Want veronderstel dat dit niet gratis zal zijn .
Jammer genoeg is dement laten verklaren geen optie , goedgelovig dat zal niet tellen .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Veerle12345
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 feb 2023 02:33

Niemand van ons vraagt dat af en daarom verwijderd - JurecaBE - moderator

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 02 feb 2023 12:40

Zolang jij minstens 1/8 van de erfenis ontvangt kun je niets betwisten. Indien minder dan moet bewezen worden met documenten dat jij reeds een voorschot op de erfenis hebt ontvangen (of genomen).
Al de rest van het proza in het testament is van generlei waarde.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Veerle12345
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 feb 2023 15:14

Dus ik kan prefect een testament maken en beweren dat er 3 Picasso's moeten ingebracht worden ter waar de van 30 miljoen Euro die mee gedaan zijn door mijn zoon waar ik geen goede band mee had ?
En dit geld na mijn dood terug eisen terwijl het er ,nooit geweest is ?
Tja dat zal waar zijn :lol:
Krijgen ik moet betalen of verwerpen dat is de keuze .

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 02 feb 2023 15:24

Dus ik kan prefect een testament maken en beweren dat er 3 Picasso's moeten ingebracht worden ter waar de van 30 miljoen Euro die mee gedaan zijn door mijn zoon waar ik geen goede band mee had ?
En dit geld na mijn dood terug eisen terwijl het er ,nooit geweest is ?
Tja dat zal waar zijn :lol:
Krijgen ik moet betalen of verwerpen dat is de keuze .
Neen ik schrijf net het omgekeerde.
Wie beweert dat er reeds 3 Picasso's werden gegeven aan één van de erfgenamen moet dat bewijzen.
Aandachtig lezen AUB.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Thomas_A
Berichten: 2289
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 feb 2023 16:27

Testament beschrijft wat de erflater wil dat er met zijn roerende en onroerende gebeurt na zijn overlijden. Dit wordt uitgevoerd binnen de grenzen van de wet (voorbehouden erfdeel).

Testament dient niet om een overzicht te geven van welke gelden in het verleden reeds werden geschonken. Dit kan genegeerd worden.

U spreekt ook over mogelijke sancties wegens deze beschuldigingen. Tegenover wie dan? De overledene?

Veerle12345
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#7 , 02 feb 2023 16:42

Zijn meer de kosten die mij afschrikken .

Veerle12345
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#8 , 05 feb 2023 04:11

Zolang jij minstens 1/8 van de erfenis ontvangt kun je niets betwisten. Indien minder dan moet bewezen worden met documenten dat jij reeds een voorschot op de erfenis hebt ontvangen (of genomen).
Al de rest van het proza in het testament is van generlei waarde.
Denk dat je gelijk zal hebben , al zei de notaris eerst verwerpen maar geen bewijzen van voorschotten op erfenis betekend ook dat ze niks kunnen terug eisen .
Het gemakkelijkste zou zijn weigeren .
Als ik zou verwerpen zijn toch mijn kinderen plaats vervangend .
Het is maar de grote vraag gaan de eisen dan ook over naar mijn kinderen ?
Kortom ze eisen een inbreng van xxxxxxxx € door mij .
Ik weiger .
Erfenis gaat naar mijn kinderen , wat met de eisen van deze inbreng ?
Triestig geval zijn huisarts al gebeld omdat hij 100 % op de hoogte is maar deze verschuilt zich achter het beroepsgeheim .

Thomas_A
Berichten: 2289
Juridisch actief: Nee

#9 , 05 feb 2023 06:50

Je laatste redenering klopt helemaal niet.

Ik spreek me nu even niet uit of er bewezen kan worden dat je een schenking hebt gekregen en of deze moet gecompenseerd worden naar de andere erfgenamen. Enkel voor de redenering.

Dan is het uiteraard niet zo dat deze som niet verschuldigd zijn zou aan de andere erfgenamen wanneer je verwerpt. Zelfs niet wanneer je geen kinderen zou hebben die je plaats innemen of als zij ook zouden weigeren. Dat zou iets te makkelijk zijn om dan alle goederen weg te schenken aan 1 erfgenaam, die dan verwerpt.

Maar in jouw geval zijn er zelfs geen bewijzen van eerdere schenkingen, dus is je hele uitleg niet relevant.

Uiteraard houdt de huisarts zich aan zijn beroepsgeheim. Dat moet hij ook en is volledig terecht.

eylis
Berichten: 8836

#10 , 05 feb 2023 11:08

Korte samenvatting van de juridische situatie: u bent wettelijk erfgenaam. Erflater insinueert in zijn testament dat u gelden ontvreemd zou hebben en dat dit dus verrekend moet worden in de erfenis. Er is geen enkel bewijs van deze ontvreemding, dus er zijn geen gelden te verrekenen. De famillie kan proberen wat ze willen, er is geen bewijs. Kortom: u erft uw wettelijk vastgelegd aandeel.

Veerle12345
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#11 , 06 feb 2023 03:42

Korte samenvatting van de juridische situatie: u bent wettelijk erfgenaam. Erflater insinueert in zijn testament dat u gelden ontvreemd zou hebben en dat dit dus verrekend moet worden in de erfenis. Er is geen enkel bewijs van deze ontvreemding, dus er zijn geen gelden te verrekenen. De famillie kan proberen wat ze willen, er is geen bewijs. Kortom: u erft uw wettelijk vastgelegd aandeel.
Man ze moeten dit al jaren gepland hebben .
Hebben bewijs van geld opnames maar zijn getekend door grootvader .
Daarbovenop hebben ze een mailadres gebruikt van mij .
Jaren terug acount aangemaakt ermee voor mijn grootvader om op vrt nu te kunnen kijken .
En dat onthoud natuurlijk uw paswoord .
Vond het destijds al vreemd dat ik vaak beveiligheids meldingen kreeg hoe achterbaks kan je zijn .
En nog zo slim geweest om direct na zijn dood zijn laptop mee te nemen .
Nu mijn paswoord veranderd maar rijkelijk laat dus .
Maar ja zus lief is dan ook een pro is destijds al medeplichtig geweest aan verzekeringsfraude .
Ze verkochten verzekering polissen die niet bestonden samen met haar toenmalige vriend en vader van haar oudste kind .
Het hele huis was al leeggehaald en zijn as was nog niet uitgestrooid .
Is trouwens nog steeds niet uitgestrooid al was het zeer duidelijk zijn wens om uitgestrooid te worden bij mijn grootmoeder .
In de erfenis van mijn moeder heeft ze ook al valse stukken voorgelegd maar deze zijn vals verklaart geweest .
Had mij aan iets verwacht na zijn dood maar dit slaat alles .
In elk geval heeft ze 10 punten voor moeite .

lukasi
Berichten: 1138

#12 , 06 feb 2023 08:46

Bent u al eens bij een andere notaris gegaan om je te adviseren?
Want naar mijn gevoel wordt er van alles bijgehaald en worden er wilde veronderstellingen gemaakt met conclusies die op niets gebaseerd zijn.

Een erfenis MOET voldoen aan bepaalde regels.
Een beschuldiging MOET aantoonbaar bewezen worden.
Als je dit testament wil aanvechten zal je dus laten bijstaan door beroepsmensen. Een advocaat dus en niet een of ander forumlid. Niet dat er hier geen krakken zitten maar je kunt elkaar niet in de ogen zien.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#13 , 06 feb 2023 10:37

Het gemakkelijkste zou zijn weigeren .
Als ik zou verwerpen zijn toch mijn kinderen plaats vervangend .
Het is maar de grote vraag gaan de eisen dan ook over naar mijn kinderen ?
Je kan ineens ook voor (indien minderjarig: via Vrederechter) of met (indien meerderjarig) de kinderen de erfenis verwerpen.

"Eisen van andere erfgenamen" zijn waardeloos.
Aangetoonde schenkingen die het reservataire deel vd erfenis aantastten, kunnen u wél aangerekend worden.


Indien u aanwijzingen heeft dat uw email misbruikt werd, legt u klacht neer bij de politie.

Veerle12345
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#14 , 07 feb 2023 01:36

Het gemakkelijkste zou zijn weigeren .
Als ik zou verwerpen zijn toch mijn kinderen plaats vervangend .
Het is maar de grote vraag gaan de eisen dan ook over naar mijn kinderen ?
Je kan ineens ook voor (indien minderjarig: via Vrederechter) of met (indien meerderjarig) de kinderen de erfenis verwerpen.

"Eisen van andere erfgenamen" zijn waardeloos.
Aangetoonde schenkingen die het reservataire deel vd erfenis aantastten, kunnen u wél aangerekend worden.


Indien u aanwijzingen heeft dat uw email misbruikt werd, legt u klacht neer bij de politie.
Mijn inloggegevens eens gezocht waar ik heb ingelogd en daar staat precies wat ik dacht .
Kaart toont exact huis aan van zus .
Jammer genoeg is er ook een poging geweest om in Australië in te loggen :?:
En bovendien kan ik maar 1 maand terug kijken is dus na het overlijden .
Ik gebruik bijna nooit email maar zo zie je dat deze echt niet te betrouwen zijn .

iota
Berichten: 830

#15 , 07 feb 2023 11:11

Hebben bewijs van geld opnames maar zijn getekend door grootvader
Dus hebben ze bewijs van geldopnames door grootvader zelf, niet meer en niet minder. De bewering in het testament dat u dit geld hebt ontvreemd, houdt geen stand.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”