rechtbank eerste aanleg

andoramata
Topic Starter
Berichten: 87
Juridisch actief: Nee

rechtbank eerste aanleg

#1 , 29 dec 2022 14:21

We zijn met drie erfgenamen betreffende een onroerend goed en één van hen weigert vooralsnog te tekenen voor akkoord over het deel van Vader en houdt op deze manier, Verkoop tegen.

Omdat we ook niet mogen Verhuren en we het ons niet kunnen permitteren het goed te laten leegstaan en enkel de kosten te betalen zoek ik een oplossing om zo snel mogelijk de situatie te keren.

Zelf dacht ik ergens gelezen te hebben dat je iemand kan dagen via de Rechtbank of Vredegerecht met een verzoekschrift in minnelijke schikking.
Omdat ik het verschil tussen Vredegerecht en Rechtbank van Eerste Aanleg niet goed ken kom ik eerst bij jullie te rade.

Het laatst wat ik wil is een familieruzie starten en dus vind ik "in der minne" belangrijk. Dit natuurlijk zonder uit het oog te verliezen dat we moeten kunnen verkopen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
andoramata
Topic Starter
Berichten: 87
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 dec 2022 15:46

Heb inmiddels op het web een verzoek tot oproeping in minnelijke schikking gevonden. Dit zou misschien een begin kunnen zijn om in contact te komen met iemand die dat tot nu toe weigert....


Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”