uit onverdeeldheid

Andreas1980
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

uit onverdeeldheid

#1 , 24 dec 2022 14:49

Goede namiddag,

Even kort samengevat:

Mijn schoonzus heeft huurschulden. Nu willen de schuldeisers het huis van mijn schoonvader "verkopen of veilen" omdat de schoonzus 1/8ste onverdeeld heeft in blote eigendom. Wat wil dat zeggen, onverdeeld? Kunnen ze dat? kan mijn schoonvader dat stuk kopen of moet eerst het hele huis verkocht worden?

Hulp aub tijdens deze feestdagen..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5410

#2 , 24 dec 2022 18:15

Contacteer de schuldeiser en stel een (voldoende hoog) afkoopbedrag voor voor 1/8e van de woning (waarde blote eigendom en toekomstige waarde van haar deel bij openvallen erfenis). 7/8ste is niet van uw zus en dus niet aangeslagen worden.

basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#3 , 25 dec 2022 13:59

De schuldeisers kunnen geen verkoop afdwingen. Schoonvader heeft levenslang vruchtgebruik en dat gaat voor. Secundo is 1/8 in blote eigendom niet uitwinbaar zonder akkoord andere mede eigenaars. Jullie moeten niets doen. Schuldeisers zullen moeten wachten tot schoonzus ooit het geld van haar 1/8 eigendom krijgt,
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”