Schenking!!

marvel
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Re: Schenking!!

#16 , 21 jan 2023 23:18

Op het ogenblik dat vader overleden is stond al alles op naam van mijn broer,dit weet ik echter nog maar sinds kort!!!Er is dan ook geen aangifte gedaan van enig bezit na het overlijden
Ik heb geen inzage in documenten zoals afschriften van de rekeningen of wat er in of uit gaat!!! Als ik zou moeten betalen moet hij mij ook alles voorleggen
Alle aandelen zijn verkocht en hij weigert het geld wat van moeder is op haar naam te zetten.
Hij is verplicht van dat geld het tekort aan het rusthuis bij te leggen

Ik betaal NIKS zolang hij niet alles op tafel legt en het geld dat van moeder is tot haar dood ook ECHT van haar is en op haar naam staat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bullgod
Berichten: 302
Juridisch actief: Nee

#17 , 21 jan 2023 23:22

dat kan als zij elk een eigen vermogen hebben.
onlangs zei een notaris me dat echtgenoten niet apart van elkaar uit de huwgemeenschap kunnen schenken, omdat elke eurocent als onverdeelde eigendom van beide echtgenoten wordt aanzien.
Prietpraat is des duivels oorkussen.

bullgod
Berichten: 302
Juridisch actief: Nee

#18 , 21 jan 2023 23:37

Op het ogenblik dat vader overleden is stond al alles op naam van mijn broer,dit weet ik echter nog maar sinds kort!!!Er is dan ook geen aangifte gedaan van enig bezit na het overlijden

is er geen aangifte gedaan? of is er een aangifte gedaan dat hij niets bezat?
"alles al op naam van je broer"? dus werd alles geschonken aan je broer? dan heeft je vader je de facto onterfd. dat kon hij niet.
is de nalatenschap van je vader al vereffend en verdeeld? schenkingen dienen ingebracht te worden in de fictieve massa, als ik me niet vergis. vervolgens worden reservataire en beschikbare delen berekend. ik geloof dat bij 2 kinderen de fictieve massa in drie gedeeld wordt. beide kinderen MOETEN elk 1/3 krijgen. met het derde 1/3 kon je vader doen wat hij wou.
Prietpraat is des duivels oorkussen.

Reclame

bullgod
Berichten: 302
Juridisch actief: Nee

#19 , 21 jan 2023 23:48

Ik heb geen inzage in documenten zoals afschriften van de rekeningen of wat er in of uit gaat!!! Als ik zou moeten betalen moet hij mij ook alles voorleggen
Alle aandelen zijn verkocht en hij weigert het geld wat van moeder is op haar naam te zetten.
Hij is verplicht van dat geld het tekort aan het rusthuis bij te leggen
waren er aandelen van vader en waren er aandelen van moeder? onder welk stelsel waren zij getrouwd? het is niet omdat hij een volmacht heeft, dat hij moeder haar geld mag stelen.
hij is verplicht of jij vindt dat hij verplicht is, is niet hetzelfde.
heb geen ervaring met rusthuizen of ocmw.
Laatst gewijzigd door bullgod op 22 jan 2023 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Prietpraat is des duivels oorkussen.

bullgod
Berichten: 302
Juridisch actief: Nee

#20 , 21 jan 2023 23:56

Hij is verplicht van dat geld het tekort aan het rusthuis bij te leggen

Ik betaal NIKS zolang hij niet alles op tafel legt en het geld dat van moeder is tot haar dood ook ECHT van haar is en op haar naam staat
nogmaals, ik vind het een vreemde situatie, die naar mijn aanvoelen flink op weg is naar de rechtbank.
ik vrees dat ze bij het rusthuis niet op hun geld gaan wachten tot de rechtbank ooit eens uitspraak zal gedaan hebben.
Prietpraat is des duivels oorkussen.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”