violmacht van stiefzus

frankludo
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

violmacht van stiefzus

#1 , 18 nov 2022 08:44

beste,
betreft volmacht van stiefzus.

mijn vader en stiefmoeder zijn al jaren gehuwd, mijn stiefzus heeft alleen een volmacht op hun rekening, omwille zij het kortste bijwoont. Beiden beginnen op leeftijd te komen en ons vraag is nu wat zijn de voordelen de nadelen van een volmacht die mijn stiefzus heeft, wat als mijn vader eerst komt te gaan, hebben wij dan nog recht op die bankrekening, het staat wel op beiden hun naam, zowel op stiefmoeder als op mijn vader zijn naam. kunnen wij dit nog oplossen? Zo ja, hoe dan. Momenteel ligt mijn vader in het ziekenhuis en wij hebben er geen zicht meer op. graag op oplossing zo vlug mogelijk aub
Mvg en nog een fijne dag

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Evi (Odos)
Berichten: 355
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

#2 , 18 nov 2022 16:42

Is er een huwelijkscontract?
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

basejumper
Berichten: 4624
Locatie: Diest

#3 , 18 nov 2022 20:34

Beste

Een volmacht kan en mag enkel gebruikt worden in het belang van de volmachthebber. De volmachthebbers beslissen vrij wie zij volmacht geven. A posteriori kunnen de erfgenamen wel de verrichtingen van de afgelopen jaren opvragen ter controle. Indien de vader niet meer bij machte zou zijn om zelf zijn financiën te beheren kan aan de Vrederechter een voorlopige bewindvoering gevraagd worden.
U kan ook via de notaris een zorgvolmacht bespreekbaar maken.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 18 nov 2022 21:30

Kan uw vader u ook geen volmacht geven... nu in dit geval zal iemand van de bank dan naar het ziekenhuis moeten gaan.

Wij hadden indertijd als kinderen alle drie een volmacht op de rekening(en).

mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 19 nov 2022 12:45

Bij onze ouders hadden ikzelf (oudste) en mijn jongste zus een volmacht. Ikzelf ontving via computer de uittreksels, en die liet ik op regelmatig zien aan mijn zus. Als we eens alle 4 samen waren , toonde ik de farde met bankuitreksels aan iedereen.
Van iedere verandering bij de bank, hield ik de anderen op de hoogte.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”