auto moeder

ganapathi tantra
Topic Starter
Berichten: 1340

auto moeder

#1 , 27 okt 2022 15:26

Door een ongelukkige val thuis is mijn mama overleden. Er is een auto die wij beiden gebruikten.Wij woonden wel apart
Onderhoud en benzine werden gedeeld.
De eigendomsakte van auto staat/stond op haar naam. Alsook de verzekering en de nummerplaat.
Hoe ver kan ik gaan in het verder gebruik van deze wagen ?
Uiteraard is die tijd erg beperkt tot de regeling van de erfenis in orde is.
Ik ben namelijk in onmin met mijn broer en besef ook dat de nummerplaat naar DIV moet
Ik wil voorkomen dat de auto door lange(re) stilstand in ongebruik raakt of dat mijn broer deze verpatst.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1232

#2 , 27 okt 2022 16:23

U dient de nummerplaat na 2 maanden binnen te sturen. 4 maanden indien u de wagen zal overnemen.

Inzake verzekering zolang deze nog loopt is er geen probleem.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 27 okt 2022 22:32

Mijn deelneming

U zal toch een regeling moeten treffen met uw broer over die auto
Als deze enkel op naam van moeder stond zit die mee in de nalatenschap en is uw broer nu voor de helft eigenaar.
Dat u de auto gebruikte en mee betaalde voor onderhoud, verandert niets aan wie nu eigenaar is en geeft u geen enkel extra "recht" van welke aard ...

Desnoods spreek je een prijs af, en regel je onderling een (schriftelijke !) verkoop.
Vervolgens nummerplaat en verzekering op uw naam laten zetten

https://uitvaartvlaanderen.be/wat-met-d ... verledene/

Autoverzekering verwittigen
Als u reeds mee opgegeven was als bestuurder (wat eigenlijk moest) is er geen echt probleem
Anders zal premie herberekend (kunnen) worden op basis van uw risico

Reclame

ganapathi tantra
Topic Starter
Berichten: 1340

#4 , 28 okt 2022 02:09

U dient de nummerplaat na 2 maanden binnen te sturen. 4 maanden indien u de wagen zal overnemen.

Inzake verzekering zolang deze nog loopt is er geen probleem.
.

Met dank
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”