kosten inbreng

herenjas
Topic Starter
Berichten: 12

kosten inbreng

#1 , 27 apr 2009 17:18

Hallo

Mijn moeder is een aantal maanden overleden, mijn zus en ik gaan nu voorlopig haar hypotecair krediet aflossen.
Die kosten kan ik inbrengen, zijn rekenafschriften die ik krijg in pdf vorm voldoende om aan de notaris af te geven, nadat deze thuis geprint zijn?

In hoeverre dus zijn deze rechtsgeldig, indien niet, wat moet ik dan wel doen?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2
Berichten: 2071

#2 , 27 apr 2009 19:32

Bij eerste lezing lijkt het alsof U het heeft over kosten van NA haar overlijden. Die hebben met de berekening van de successierechten niets te maken: uw moeder heeft geen lening meer: U heeft die ook geërfd. U betaalt dus uw eigen lening af.

Het enige waarvoor ze kunnen dienen, is voor de burgerlijke afrekening van de erfenis tussen U en uw zus. Als zij en U dat als bewijs aanvaarden, is dat voldoende.

herenjas
Topic Starter
Berichten: 12

#3 , 27 apr 2009 22:00

Idd, dit zijn kosten nadat ze overleden is. Wij betalen die lening nog even verder tot we het volledige bedrag ineens kunnen betalen nadat het vastgoed verkocht is.

Wat moeten we dan wel inbrengen ivm met die successierechten?
Kosten begrafenis, wat nog?

Mvg

Reclame

Vaoke
Berichten: 400

#4 , 28 apr 2009 00:48

Hoezo, de hypotheek van uw overleden moeder aflossen?
Als zij een schuldsaldoverzekering had (dat zal wel zeker ?) dan is er niets meer af te lossen!!!
Informeer, in voorkomend geval, de kredietverstrekkende maatschappij van het overlijden van uw moeder.. met het aangetekend toezenden van een akte van bekendheid.. en klaar is kees; anders gezegd.. er is alsdan niets meer af te lossen!!!

wolf2
Berichten: 2071

#5 , 28 apr 2009 18:03

Al haar schulden die bestonden op datum overlijden (waarvoor U misschien nog geen rekening kreeg: daarom heeft U dan ook minstens 5 maand om de aangifte op te stellen).

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”