notaris en advocaat spelen onder 1 hoedje

krispy
Topic Starter
Berichten: 1

notaris en advocaat spelen onder 1 hoedje

#1 , 13 apr 2009 10:07

hallo,
mijn ouders zijn nu in mei al 5jaar aan't processen tegen mijn nonkel ivm de erfenis van mijn oma en opa.
mijn ouders hebben recht op 1/3 de van deze erfenis.
het is voor gekomen op de rechtbank in juni 2007 en de notaris heeft een vereffening-verdeling opgemaakt.
mijn nonkel was hier niet bij akkoord en nu moest de notaris een nieuwe vereffening-verdeling opmaken.
dit is tot op heden nog niet gebeurt.de advocaat van mijn nonkel en de notaris in kwestie zijn beiden van dezelfde stad afkomstig en vrienden van elkaar.
onze advocaat is van mening dat ze onder 1 hoedje spelen.
wij zijn van mening dat onze advocaat ook zijn best niet doet.
mijn moeder belt iedere week om te vragen wat er nu van is.
onze advocaat zegt dat het de notaris zijn fout is.
wat kan ik ondernemen om dit terug op gang te trekken?
moeten we soms een andere advocaat nemen?
en zo ja wat moeten we dan nu aan deze advocaat betalen die we momenteel hebben?

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9914
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 13 apr 2009 12:07

andere notaris inschakelen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

3399AAaa
Berichten: 818

#3 , 17 apr 2009 21:13

Tegen een partijdige notaris opboksen is zeer frustrerend en zal inderdaad de zaak zeker nog jaren doen aanslepen.

Anderzijds moet een goede advocaat in staat zijn de zaak te versnellen. Hij kan de notaris schriftelijk aanmanen en dan schiet die normaalgezien onder druk van de advocaat wel in gang. Ik heb hetzelfde meegemaakt en heb drie advocaten versleten. De laatste doet wat hij moet doen en de zaak gaat nu wel vooruit ondanks een zeer partijdige notaris (wegens politieke banden met advocaat van tegenpartij).

In het slechtste geval kan u inderdaad via de rechtbank vervanging van de notaris vragen.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”