Erfrecht vraag

Tichelaar
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Erfrecht vraag

#1 , 11 okt 2022 10:53

Ik ben een vrouw 53 jaar oud en heb de Nederlandse Nationaliteit, sinds mijn geboorte heb ik geen contact met mijn moeder (weggeven aan een tante in Nederland, 9 maanden oud destijds), ik ben enig kind, mijn moeder is Duitse en recent overleden, vraag ben ik aansprakelijk voor de begrafeniskosten eventuele schulden? er is niemand/geen familie die haar begrafenis regelt en haar huurwoning leeg oplevert, hoe werkt dit ? ik weiger sowieso de erfenis want ik wil niets met haar te maken hebben.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
iota
Berichten: 830

#2 , 11 okt 2022 11:20

Weiger de erfenis en stel geen daden. Dus bestel geen begrafenis, onderneem niets ivm het appartement, enz.

iota
Berichten: 830

#3 , 11 okt 2022 11:32

Ik weet niet hoe het in Duitsland zit (waar uw moeder misschien woonde), maar in België zou u in principe wel moeten instaan voor de begrafeniskosten en kosten van de laatste ziekte, zoals eventuele ziekenhuisfacturen. Echter wordt daar meestal van af gezien als blijkt dat u geen band had met uw moeder en ze u niet heeft opgevoed.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”