compromis

swaazeke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

compromis

#1 , 27 sep 2022 09:19

om een lang verhaal kort te maken
mijn zus en ik zelf hebben het huis van mijn ouders geerfd staat al enige tijd te koop met een makelaar
tijdje terug heb ik laten weten dat ik het zelf wilde houden en mijn zus haar deel uitkopen
hebben nu een koper gevonden maar ik wilde nog hetzelfde bedrag betalen aan mijn zus zoals de koper
maar zei wil niet aan mij verkopen speelt onder een hoedje af met de makelaar
jaloezie is een wreed beestje is al 20 jaar zo altijd gezwegen voor mijn ouders
heb er mij bij neer gelegd met veel spijt in mijn hart en heb het bod aanvaard
nu zou de compromis getekend worden maar ik heb nog geld tegoed van mijn zus en ze wil het mij ook niet geven
kan ik weigeren om te tekenen zolang ze mij dit geld niet geeft
heb al een mes in mijn rug ze hoeft er niet meer aan te draaien
graag een antwoord en bij deze al bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 sep 2022 14:46

Staat haar schuld aan u vast?
Schriftelijk in de vorm van een overeenkomst (schuldverklaring) en door beide of ten minste door haar getekend?
JurecaBE moderator

basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#3 , 27 sep 2022 20:58

Beste

Laat duidelijk zijn dat de ene transactie - verkoop aan de koper - en de andere transactie - schuld van uw zus naar u- los staan van elkaar.
U koppelt twee dossiers die niets met elkaar te maken hebben om een hefboom te genereren ten nadele van een partij die er niets meer te maken hebben. Indien jullie een akkoord tot verkoop hebben gegeven aan de koper dan bent u gehouden dat na te komen. De compromis is een formalisering daar van.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”