Verbouwing met 2

sparkling
Topic Starter
Berichten: 155

Verbouwing met 2

#1 , 30 aug 2022 01:36

Beste,

Mijn pa heeft huis dat leegstaat. Renovatie is nodig want anders ontstaat er leegstand. Zelf wil hij er 0e insteken. Ik daarentegen wil dit wel doen.
Indien ik de renovatiekost op mij neem…hoe doe je dit best op juridisch gebied?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2325
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 aug 2022 07:05

Wat gaat er daarna met de woning gebeuren? Verkopen of verhuren? Anders is er nog steeds leegstand.

Voor wie gaan de inkomsten dan zijn?

sparkling
Topic Starter
Berichten: 155

#3 , 30 aug 2022 10:29

Wat gaat er daarna met de woning gebeuren? Verkopen of verhuren? Anders is er nog steeds leegstand.

Voor wie gaan de inkomsten dan zijn?
Verhuren via airbnb aangezien het goed gelegen is daarvoor. Indien dat niet goed werkt via gewone verhuur.

Inkomsten zal een verdeelsleutel worden denk ik.

Waarde pand: 250.000e (pa)
Verbouwing: 70.000e (ik)

Hoe dat op papier vastleggen?
—>Door mijn investering stijgt de waarde van mij pa zijn vastgoed. Indien ik niet investeer laat hij het verloederen en betaalt leegstand. Onnozel maja…

Reclame

Sirkii
Berichten: 5417

#4 , 30 aug 2022 11:29

Ben je enig kind? U de blote eigendom laten schenken, investeren en overeenkomen hoe de inkomsten verdeeld worden.

sparkling
Topic Starter
Berichten: 155

#5 , 30 aug 2022 18:01

Ben je enig kind? U de blote eigendom laten schenken, investeren en overeenkomen hoe de inkomsten verdeeld worden.
Nee. We zijn met 2 kinderen.

Sirkii
Berichten: 5417

#6 , 31 aug 2022 12:20

Dan leningsovereenkomst maken zodat bij t openvallen van de successie uw lening successievrij uit de nalatenschap,gehaald kan worden. Inkomsten zijn voor uw vader doch je kan wel een faire intrest op de lening vragen. Breng je broer/zus op de hoogte om “ruzie achteraf” te vermijden.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”