Moeder overleden, 1 kind krijgt via testament het roerend goed 2 andere kinderen 1/3de van het huis

Cherocee
Topic Starter
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

Moeder overleden, 1 kind krijgt via testament het roerend goed 2 andere kinderen 1/3de van het huis

#1 , 17 apr 2022 18:32

3 kinderen dus, ik ben dag na overlijden met toestemming van de 2 andere kinderen een goed uit het huis gaan halen samen met hun, nu eist die het roerend goed erft het terug, kan dat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#2 , 17 apr 2022 20:38

Beste

Uiteraard kan dat. De erfenis wordt geregeld ofwel bij wet ofwel op basis van een uitvoerbaar testament. Het is niet aan de erfgenamen om daar anders in te beslissen. Als in een testament 1 partij alle roerende goederen toebedeeld wordt is het niet aan u om daar anders overvet beslissen. Dus teruggeven tenzij u een strafklacht wil riskeren.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Cherocee
Topic Starter
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 apr 2022 11:20

Ook als ik het op bericht heb staan en ooggetuigen heb dat ze ons zelf gegeven heeft

Reclame

Cherocee
Topic Starter
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 apr 2022 13:39

En wat betekent zo een stragklacht precies

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 19 apr 2022 16:42

Volgens mij heeft de vraagsteller het voorwerp duidelijk gekregen van de nieuwe-eigenaar-bij-testament.

Ik mis nog 1/3 van de woning ... :?:

Krijgt elke reservataire erfgenaam minstens 1/6 van de waarde van de nalatenschap ? (3x 1/6 = 1/2)
Moeder kon met 1/2 doen wat ze wilde.

Cherocee
Topic Starter
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 apr 2022 17:49

Ja elk krijgt 1/3de van het huis

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”