Pa en stiefma wonen in bij mij

DavyZ
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Pa en stiefma wonen in bij mij

#1 , 10 feb 2022 05:26

Beste

Mijn pa en stiefma wonen in bij mij en betalen maandelijks huur op mijn rekening zonder mededeling of huurcontract.
Ik ben ten volle eigenaar van deze eengezinswoning. Als er werken gebeuren zoals keukenrenovatie, bomen in de tuin, betalen zij hier wel eens voor of betalen me terug voor wat hen aanbelangt, de werken doe ik zelf.

Kunnen andere erfgenamen van mijn pa en stiefma later deels geld opvragen wegens "schenking", de betaling die ik maandelijks ontvang of voor wat zij meebetalen.
Ik kan ze immers niet gratis laten wonen, sta groot deel van mijn huis af hiervoor en doe veel van de werken zelf om meerwaarde te creëren.

Alvast bedankt voor uw antwoord

Met vriendelijke groeten

Davy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali
Berichten: 762

#2 , 10 feb 2022 06:51

Noodzakelijke vraag: zijn er nog kinderen van stiefmoeder of vader?

DavyZ
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 feb 2022 12:08

Jawel

stiefma 1 kind
ons pa 2, ikzelf en mijn broer

Reclame

Franciscus
Berichten: 38607

#4 , 10 feb 2022 12:11

Huurcontract is niet nodig maar wel een vermelding bij de overschrijving.
U kan mogelijk wel de vorige periode indekken door met een maandelijks ontvangstbewijs te werken.

DavyZ
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 feb 2022 20:01

Dank u wel voor uw antwoord

Wat kan er best vermeld worden bij overschrijving?

Mag huur worden vermeld, of beter vergoeding kosten

Met vriendelijke groeten

Davy

Sirkii
Berichten: 5417

#6 , 12 feb 2022 18:58

Zit - indien mogelijk - eens rond tafel met de 2 andere om tot een (geschreven) akkoord te komen. De zorg voor hen justifieert immers een (stevige) maandelijkse vergoeding.

Bij leven doen je ouders met hun geld wat ze willen maar als bewijsbaar meer dan de helft weg is kunnen ze moeilijk doen ….

Dus eea doorspreken als dat kan

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”