Het niet reageren van een advocaat-bewindvoerder

Alfons42
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Het niet reageren van een advocaat-bewindvoerder

#1 , 31 jan 2022 19:38

Geachte,

Een huur probleem
Een advocaat-bewindvoerder (ook vrederechter) antwoord niet op de vraag naar huur voor haar klant en betaald ook de huur niet.
Een gewone vraag op internet en een aangetekend en gewoon schrijven geven geen reactie..

Nu een aangetekend schrijven dat mijn vriendin het huis gaat verkopen aangezien er geen reactie komt op de huur aanvraag.
Opnieuw totaal gen reactie of antwoord.

Een woordje uitleg.
De advocate-bewindvoerder dacht dat het huis bij overlijden van de mama van haar klant zou automatisch worden overgegaan naar haar beschermeling. Dat was niet zo, het kwam naar mijn vriendin.
Waarom ? De mama wilde niet dat de bewindvoerder zou erven aangezien ze reeds haar zoon had afgenomen door de bewindvoering op een ongeoorloofde manier (als verdediger van haar klant neemt ze een andere richting en doet zelf de bewindvoering die ze moet afwijzen en laat haar nog betalen ervoor ook).
De plaatsvervangende vrederechter in die zaak was een goede vriendin want ze spraken mekaar aan op de rechtbank met de voornaam.
Aangezien ze ook vrederechter is is er wel een probleem, dat werd mij al meegedeeld.

Ik sta ten einde raad wat ik moet doen.

Mogelijks hebben jullie een info om verder te kunnen.

Dank en vriendelijke groeten.
Alfons 42

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 01 feb 2022 12:03

Bewindvoerders erven niet. Laat dat duidelijk zijn.

Als er een geldig testament is zal de notaris uitleggen dat er een voorbehouden erfdeel is van 50%. De mama kan haar kind dus niet onterven.

Wat de bewindvoerder wel zal doen na de erfenis is stappen zetten om het huis te verkopen (of gedwongen verkoop af te dwingen). Hiervoor zal ze (helaas) riante kosten aanrekenen ;-(

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”