nieuwe bankrekening

mamsie754
Topic Starter
Berichten: 25

nieuwe bankrekening

#1 , 27 okt 2021 17:57

mijn man is overleden en mijn bankrekening is geblokkeerd. als ik nu een nieuwe rekening open bij dezelfde bank wordt die dan weer geblokkeerd als ik er geld opstort want ik moet toch verder leven.
de kinderen van mijn man ,daar heb ik geen contact mee en die van de bank zegt dat de geblokkeerde rekening dan niet vrij komt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Evi (Odos)
Berichten: 354
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

#2 , 27 okt 2021 18:08

Mijn deelneming!

De nieuwe rekening wordt niet geblokkeerd, want de bedragen die daarop gestort worden zijn van na het overlijden en maken geen deel uit van de nalatenschap.
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

mamsie754
Topic Starter
Berichten: 25

#3 , 28 okt 2021 10:26

dank U voor het antwoord

Reclame

frieda.M
Berichten: 129

#4 , 28 okt 2021 12:26

Ik denkt dat wanneer ge op de nieuwe rekening uw wedde, pensioen ,huur enz laat storten er geen probleem kan zijn.
Moest ge echter ZELF een groot bedrag ( groter dan bedrag aangegeven als liggend geld) op die rekening storten , er een grote kans is dat er moeilijkheden kunnen komen.
Oordeel laat ik over aan de experten.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 28 okt 2021 16:46

Bij het overlijden van mijn vader, nu wel bijna 30 jaar geleden, is mijn moeder contant geld gaan afhalen voor de rekeningen weden afgesloten. De bankdirecteur, die een goede vriend was van mijn vader, had haar toen aangeraden een andere rekening te openen bij een andere bank. Hij had ook een kluisje met waardepapieren. Dat ook leeg gemaakt, wel met achterlating van een paar kleinere stukken.
Mijn schoonbroer was bankdirecteur in het Mechelse, en was telkens aanwezig als de fiscus een verzegelde kluis kwam openen, en regelmatig kwamen ze kluizen tegen die leeg waren , soms op uitzondering van een oude krant, soms zelfs een krant van de dag van overlijden.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 okt 2021 17:10

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 28 okt 2021 17:46

de kinderen van mijn man ,daar heb ik geen contact mee en die van de bank zegt dat de geblokkeerde rekening dan niet vrij komt
Contacteer notaris ...

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”