Verkoop woning uit onverdeeldheid

atir
Topic Starter
Berichten: 29

Verkoop woning uit onverdeeldheid

#1 , 01 okt 2021 15:01

Ik heb een woning in onverdeeldheid waarin mijn zuster en broer jaren gewoond hebben, zij zijn nu beiden naar een verzorginstelling verhuisd.
Er is nu een bewindvoerder aangesteld om haar goederen te beheren, zij beschikt voorlopig nog over voldoende middelen om de factuur van de verzorginstelling te betalen.
Wij zijn onderling reeds overeengekomen om de woning die nu niet meer bewoont wordt te verkopen.

Deze bewindvoerder echter zet mij en mijn overige broers (3) nu onder druk om de woning te verkopen en dreigt met gedwongen verkoop indien dit niet vlug genoeg gebeurt en hij eist hierover een schriftelijke verklaring.

Heeft de bewindvoerder het recht dit te eisen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 01 okt 2021 15:06

Ja dat recht heeft hij.
Ik ga ervan uit dat het een woning is die jullie samen hebben geërfd.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 01 okt 2021 18:00

Terwijl de andere mede-eigenaars net jàren getolereerd hebben dat de zus (en broer) die nu in verzorgingstehuis zitten, daar konden wonen, gaat bewindvoerder nu de mede-eigenaars onder druk zetten ...


Stap naar Vrederechter en vraag bewindvoerder te ontslaan

Reden: stoort familiale verhouding en introduceert familiale twisten

Dreigen met gedwongen openbare verkoop, wat betekent dat opbrengst veelal aanzienlijk lager is. Bewindvoerder handelt zo dus ook niet in belang van de beschermde persoon ...

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”