Antwoord van de notaris

vospiet
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Antwoord van de notaris

#1 , 24 sep 2021 08:01

Wat is precies de inhoud van onderstaand antwoord van de notaris?

"Een verklaring van erfrecht is een inspanningsverplichting en geen resultaatsverplichting.

Ik stel voor dat uw client mij een voorschot van € 500,00 excl. btw betaalt en dan zullen we weer iedereen gaan aanschrijving.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd verblijf ik."

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
iota
Berichten: 830

#2 , 24 sep 2021 08:33

U schetst de context niet, maar op het eerste gezicht antwoordt de notaris: ik heb mijn plicht gedaan door een verklaring van erfrecht op te stellen. Het ligt niet aan mij als sommigen met bepaalde zaken niet akkoord gaan (= het resultaat). Als u willen dat ik diegenen hierover aanschrijf, dan tegen extra betaling.

JohnD
Berichten: 3580

#3 , 24 sep 2021 16:31

Ik erger mij hier ondertussen wel dood aan die debiele zinscontructies hierboven. Anno 2021:

- Notaris van vospiet .... "een voorschot van € 500,00 excl. btw betaalt en dan zullen we weer iedereen gaan aanschrijving."

- Notaris van vospiet of iota zelf ..."Als u willen dat ik diegenen hierover aanschrijf, dan tegen extra betaling"
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

iota
Berichten: 830

#4 , 24 sep 2021 16:51

Beide typfouten. Ergert u zich maar verder.
Ik snapte wat vospiet bedoelde en vospiet snapt ondertussen misschien wat de notaris bedoelde.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 sep 2021 09:49

Gaat het hier om een Belgische dan wel een Nederlandse notaris?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”