Erfenis

m501amaj
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Erfenis

#1 , 26 jul 2021 13:13

Korte versie van een lang verhaal: Ik ben geboren in 1970 als tweede kind van een ongehuwde moeder. Mijn zus (1969) en ik hebben dezelfde vader, dixit mijn moeder. Er waren ook wat foto albums en twee geboorteboeken waar ook zijn naam Mr. X werd vermeld, met bijhorende foto's. Mr. X was gehuwd ten tijde van de bongbonga, maar niet mijn mijn moeder.
Moederlief sterft in augustus 1983, aan darmkanker en de gevolgen van jarenlang drankmisbruik. Twee weesjes erbij, wat volgt is een triestige film of een mooi boek. En een helse realiteit. Enfin, we worden 21 en schrijven een brief naar onze vader. Er komt geen reactie.
Jaartje of zes later 1994/5 schrijven hem opnieuw aan, deze keer zijn we wat onbeleefd en vragen meteen ons erfdeel op. (Dat is niet zo mooi, maar wij woonden toen al bijna 2 jaar op de kaaien, in een afgedankte Bedford) Er kwam een reactie van een schimmige advocaat die met ons afsprak in een café op de vogelenmarkt. Hij kende mijn vader al lang en zou voor ons onderhandelen. Wij hebben toen zelf ook een advocaten kantoor geraadpleegd en daar alle bewijzen, geboorteboeken en foto's afgegeven. Maar het was een chaotische tijd, en er was geen geld om de advocate te betalen. De bewijzen zijn nooit teruggegeven, wegens wanbetaling.
Tijdje later worden wij ontboden bij de rijkswacht, pappie heeft klacht neergelegd wegens "chantage" verkeerde terminologie, maar uw weet wat ik bedoel.
Op 06/03/1998 word ik ontboden op het kabinet van Dr. B.V.N. in Antwerpen. Alwaar er een bloedafname zal gebeuren om een DNA staal te verkrijgen.
Dan volgt er nog een brief van de rechtbank van eerste aanleg , dat er een beslissing zal zijn op 17/12/1998 voor wat betreft de regeling van de rechtspleging.
Mijn advocaat toen was Mtr. M. G. uit Merksem. Maar omdat ik zijn marmeren paleis niet meer kon betalen heeft hij de zaak niet meer gepleit. En voor zover ik het begrijp zal hij ook niet veel meer zaken pleiten.
Soit. Ik ben op het rechte pad, heb een hartaanval overleefd en veel slechte gewoontes afgezworen.
Mijn vader was een politiecommissaris. Hij zou volgens zijn vrouw, waarmee ik enkele keren gebeld heb en die meteen wist wie ik was, gestorven zijn rond 2000.
Wat ik mij nu afvraag is: Wat is er met dat DNA staal gebeurt? Wat is er met die klacht gebeurt? Er staat op mijn strafblad niets van deze zaak. Was hij wel degelijk onze vader? En waar is ons erfdeel dan? Vragen, vragen....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 26 jul 2021 19:37

Op uw strafblad gaat daar niets van opstaan. Is een burgerlijke zaak dus burgerlijke rechtbank.
Waar voorgekomen?

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 26 jul 2021 19:51

Als Vraagsteller noch zijn advocaat naar die zitting(en) gegaan zijn -en advocaat vanuit zijn marmeren paleis waarschijnlijk aan voorzitter liet weten dat hij zijn client niet meer vertegenwoordigt- dan is dat toch al lang afgebonjourd zonder gevolg :?:

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 jul 2021 20:37

Vermoedelijk was die man niet officieel uw vader, heeft hij u niet erkend, en erft u dus niet van hem.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

m501amaj
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 jul 2021 15:47

Er was een klacht en een onderzoeksrechter aangesteld (Rossiers) in Antwerpen. De vraag die ik mezelf stel is, als hij niet mijn of onze natuurlijke vader was. Waarom is er dan nooit gevolg gegeven aan de door hem neergelegde klacht?
Het probleem met de advocaat is dat die de onderkant van het gebouw heeft leren kennen.

m501amaj
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 jul 2021 15:52

Om het nog even duidelijk te stellen: Met een ongehuwde moeder bedoel ik dat de vader nooit enige erkenning heeft gedaan. Wij dragen dan ook moeders famillienaam.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 jul 2021 16:35

Vermoedelijk waren en onvoldoende aanwijzingen dat u een misdrijf gepleegd had en werd u door de raadkamer buiten vervolging gesteld. U kan proberen het dossier nog in te zien. Neem hiervoor contact met de Procureur des Konings.
U erft niet van de biologische vader die u niet erkend heeft en waarvan nooit juridisch werd vastgesteld dat hij je vader was.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

m501amaj
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 28 jul 2021 12:18

" U kan proberen het dossier nog in te zien. Neem hiervoor contact met de Procureur des Konings."
Dat is een concreet antwoordt, kan u mij enkele hints geven over hoe ik dat aanpak?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#9 , 28 jul 2021 13:21

Brief schrijven aan de Procureur des Konings om toestemming te vragen het dossier in te zien. Geef zoveel mogelijk informatie over wat u van het dossier weet.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”