Afstand vrijwillige tussenkomst

LordPercy
Topic Starter
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

Afstand vrijwillige tussenkomst

#1 , 16 jul 2021 11:24

Beste,

Mijn broer en ik zijn betrokken (helaas) als erfgenamen in een conflict tussen de erfgenamen. We werden door één van de partijen aangesproken om tussen te komen.

Mijn broer heeft te kennen gegeven dat hij "afstand doet van vrijwillige tussenkomst"

Ik weet niet goed wat daarmee bedoeld wordt? Zal hij dan gedagvaard worden om tussen te komen? Of betekend dit dat hij zijn recht op zijn deel van de erfenis verwerpt?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 jul 2021 11:55

Of betekend dit dat hij zijn recht op zijn deel van de erfenis verwerpt?
neen
Hij zegt enkel aan de rechter en de andere partijen dat hij uit de procedure voor de rechtbank wil stappen
Zal hij dan gedagvaard worden om tussen te komen?
De vraag is nog maar of de afstand zal aanvaard worden. Het is m.i. ook mogelijk dat de rechtbank de afstand weigert zodat hij in de procedure blijft.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

LordPercy
Topic Starter
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jul 2021 12:04

Of betekend dit dat hij zijn recht op zijn deel van de erfenis verwerpt?
neen
Hij zegt enkel aan de rechter en de andere partijen dat hij uit de procedure voor de rechtbank wil stappen
Zal hij dan gedagvaard worden om tussen te komen?
De vraag is nog maar of de afstand zal aanvaard worden. Het is m.i. ook mogelijk dat de rechtbank de afstand weigert zodat hij in de procedure blijft.
Bedankt voor de verduidelijking!

In dat geval kies ik er ook liever voor om uit de procedure voor de rechtbank te stappen en zal ik dat ook laten weten aan de betrokken partijen
Uiteindelijk is de enige reden dat ik in de procedure ben gestapt het dreigement van één van de partijen tot dagvaarding geweest.

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 jul 2021 15:36

Als de afstand aanvaard wordt door de rechtbank zal je gedagvaard worden.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”