na scheiding nog recht op huis??

mama van 3 schatjes
Topic Starter

na scheiding nog recht op huis??

#1 , 01 feb 2009 09:36

mijn schoonvader is spijtig genoeg 14dagen geleden overleden!nu wil mijn schoonmoeder het huis verkopen,omdat ze 20jaar geleden het huis heeft verlaten en mijn schoonvader de lening alleen heeft afbetaald en hij haar al een gedeelte heeft uitgekocht nml 12jaar,hij moest haar elke maand een vastbedrag geven die was opgelegd door de rechtbank!
nu beweerd zij dat hij nooit niks heeft betaald,maar de rechtbank had gezegd dat als hij haar niet betaalde ze onmiddelijk contact moest opnemen met de rechtbank zodat alles in een keer moest worden betaald!we hebben bewijzn dat hij haar al een jaar via de bank heeft betaald,maar ze had haar rekening vernietigd en had tegen hem gezegd geef het maar cash!!
ze beweerd ook dat ze het kan verkopen,mijn man is enig kind!
ik hoop dat ze enkel aanspraak kan maken op het uitkoopdeel en niks meer!want ze heeft geenneurocent betaald nooit voor het huis en nu wil ze erven!!
wie kan me verder helpen!! bedankt alvast

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 01 feb 2009 18:49

Lieve mama,

uit uw verhaal is te veronderstellen dat uw schoonouders wettelijk gescheiden zijn. Bij de scheiding heeft hij de woning overgenomen mits een uitkoop van zijn ex-vrouw met maandelijkse afbetalingen.
Dit geeft aan dat het huis van uw schoonvader alleen was , maar dat hij nog een schuld kan hebben to. zijn ex.
Dit maakt dat die vrouw geen eigenares noch mede-eigenares is van die woning , waardoor zij niets te zeggen heeft over het huis of het zou kunnen verkopen.
Uw man erft dus het huis in volle eigendom , maar misschien ook een schuld aan zijn moeder. Hoeveel die bedraagt zal door beiden met bewijzen moeten aangetoond worden.
Bent U niet er niet zeker van dat vader alleen eigenaar was , richt U tot het Kadaster of de Registratie en vraag het na.
Het is wel uw man die erft van zijn vader. Na een echtscheiding erven de ex-partners niet van mekaar in het wettelijk systeem.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”