opzoeken verdwenen rekeningen ?

patthai
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

opzoeken verdwenen rekeningen ?

#1 , 27 apr 2021 00:51

hallo, hoe kan ik onderzoeken of mijn zus die volmacht had op de rekeningen van mijn moeder ,voor haar dood geen rekeningen heeft weggedaan en dus alleen door haar zijn gecollecteerd ?, de betrokken banken alsook notaris waren vriend aan huis bij haar (heeft zelfs bij een bank gewerkt) ik denk dus dat er geld verdwenen is , wat als al die vrienden gewoon zwijgen over de verdwenen rekeningen? ..opvragen via febelfin ? maar die geven enkel contacten door geen bankrekening nummers ? , weet eigenlijk geen raad aangezien ik al vele jaren in het buitenland woon...dank voor enig licht in deze voor mij donkere zaak ....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gaby P
Berichten: 401
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 apr 2021 19:00

Febelfin;
nadien heeft u enkel contact met een centrale dienst nalatenschappen van elke bank.

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#3 , 27 apr 2021 21:08

Beste

Als u weet heeft bij welke bank uw ouders klant waren kan u bij de centrale diensten van die bank de gegevens opvragen. Of de plaatselijke bankmedewerker al dan niet bevriend was is niet relevant.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

patthai
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 apr 2021 00:05

daar gaat het om ,indien ik de rekeningen zou kennen kan ik met de nodige papieren informatie opvragen , ken de rekeningen of betrokken banken niet allemaal, dus? ....

father bis
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 apr 2021 10:52

Indien nalatenschap in handen is van de notaris; kunt u de betrokken bankrekeningnrs. van hem krijgen. U bent trouwens erfgenaam en heeft daar recht op. De notaris moet u ook eerst om akkoord vragen om nalatenschap uit te voeren en moet alle erfgenamen contacteren..
Indien banken en rekeningnrs. bekend; dan kunt u die simpel opvragen bij de betrokken banken ( mits bewijs voorlegging dat u erfgenaam bent ). Niet vergeten per opgevraagd jaar worden kosten aangerekend door de bank ( sommige zelfs per blad ).

Gaby P
Berichten: 401
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 apr 2021 13:37

Soms moet men de hand van een vraagsteller vastnemen...

Beste,
surf naar Febelfin.be
Op de eerste bladzijde staat al: "Rekening opzoeken".
Klik daarop.
Alles wordt uitgelegd. Het kost u 155 euro en u krijgt de namen van alle betrokken banken.
Bij elk van die banken vraagt u verder door. Kan allemaal online. Waar wacht u op?

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”