stel ik heb twee huizen en geld en beleggingen
ik ben aan het overwegen om een testament te maken
ik kom eerst te overlijden , mijn vrouw erft het vruchtgebruik en de inboedel van de gezinswoning en het vruchtgebruik van het andere huis en het geld , normaal gezien met een huwelijk in gemeenschap van goederen ,
en de kinderen zouden dan normaal gezien de blote eigendom van van mijn deel erven
als ik twee kinderen heb kan ik dus met 1/3 doen wat ik wil in testament , eventueel schenken aan goede doelen enof aan de kleinkinderen en kan ik dan in mijn testament plaatsen dat de kleinkinderen(stel dat ieder kind er twee heeft ) de blote eigendom erven van 1/2(kleinkindsdeel) van 1/3(kindsdeel ) is 1/6 rechtstreeks en de kinderen slechts het vruchtgebruik van hun 1/3 kindsdeel erven , is dit juridisch ok ?of kan ik bijvoorbeeld in mijn testament vermelden dat de kinderen en de kleinkinderen allemaal een evenredig deel in blote eigendom en vruchtgebruik erven direct na mijn dood , dus 2 kinderen en 4 kleinkinderen zou zijn van mijn helft van de gemeenschap , krijgt mjn vrouw de gezinswoning , inboedel en het vruchtgebruik , de helft van de blote eigendom en mijn kinderen en de kleinkinderen direct van mijn erfdeel (dus de helft van het geheel ) ieder dus elk een zesde van de blote eigendom en dus ook direkt het vruchtgebruik
is dit juridisch ok ?
wat mijn vrouw doet later met haar deel is haar probleem