geld gekregen van bekende, maar eist het nu terug

MR69
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

geld gekregen van bekende, maar eist het nu terug

#1 , 13 apr 2021 11:43

Beste, ik heb een vraag, een bekende van mij heeft een paar jaar terug enkele erfenissen gehad en heeft mij vorig jaar 5000 euro gegeven. Ik zat in financiële problemen en hij zij, ik heb geld genoeg en je krijgt van mij dat bedrag, het is via de bank op mijn rekening gestort, er is geen overeenkomst gemaakt, er staat niets op papier, er staat ook geen vermelding bij de storting, ik kreeg het gewoon, nu heeft die persoon zoveel uitgegeven, nieuwe auto gekocht, verbouwingen aan zijn huis enz en nu is zijn geld aan het opraken, nu ineens zegt hij dat hij mij het geld heeft geleend en eist het terug en maakt ruzie met mij hierover, wat kan ik hieraan doen en wat kan hij doen. Kan hij dit zomaar ineens terug eisen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 13 apr 2021 13:46

Gegeven is gegeven ...

Als er uit niets blijkt dat het om een lening of terug te betalen bedrag gaat, heeft uw bekende geen poot om op te staan.

josciscojos
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 apr 2021 14:00

Dit heeft geen juridische waarde aan maar denk wel dat de vriendschap gaat over zijn .....maar gegeven is gegeven.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”