Legale diefstal en afpersing

Meinona
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Legale diefstal en afpersing

#1 , 19 mar 2021 20:45

Alvast bedankt om de moeite te doen om dit door te nemen en mij advies te geven met het volgende.
Het onderwerp spreekt voor zich, hopelijk niet overdreven maar dit is wat ik er van denk en erger.


Om het kort te houden,

Ik heb sinds enkele maanden vernomen dat mijn opa in een rusthuis verblijft en alzheimer heeft.
In zijn huis woont een zoon van een kennis, is geen familie of dergelijke.
Mijn vader wou eens langs gaan bij de zoon om te vragen of er wel degelijk iets was afgesproken
en of er huur werd betaald. Bij het aanbellen deed de zoon open en zag dat mijn vader daar stond en deed gewoon de deur toe.
Hierbij is mijn vader naar de politie gestapt en heeft als antwoord gekregen dat hij een advocaat moet nemen.
Bij ondervragingen aan het personeel in het rusthuis verwerkt de kennis alle documenten en rekeningen van mijn opa.
Wij hebben dus geen enkel idee wat hij doet met mijn opa zijn geld of met wat voor documenten hij zich bezig houd.
Onlangs zag mijn jongere broer een container voor het huis staan met daarin alle inboedel van mijn opa, boeken, kasten antiek, etc...
Er zijn ook op facebook foto's te zien dat de zoon en kennis het huis aan het renoveren zijn.
Hoe is dit mogelijk ???

Ik ben nog regelmatig langs geweest in het rusthuis maar dat gaat moeilijk mijn opa herkent mij op het begin niet
dus neem ik een foto mee om wat te helpen, ook het praten gaat heel moeilijk.
Als ik vragen stel kan hij mij daar heel moeilijk op antwoorden.

Als mijn opa overlijd krijgt mijn vader normaal gezien het huis of kan de kennis documenten vervalst hebben ?
Hoe zit het met de kosten van renovatie ? Hier is geen overleg geweest of wat als hij een document heeft opgemaakt
en mijn opa heeft dit ondertekend zond er besef van te hebben wat het was.
Hoe snel krijgen we de zoon het huis uit en wat als er blijkt dat er geen huur of te weinig huur werd betaald ?
Hoe zit het met de inboedel die er niet meer is, juwelen, antiek die verdwenen zijn ?
Want dit is natuurlijk allemaal moeilijk te bewijzen dat dit er daadwerkelijk was in het huis.
We hebben wel nog wat foto's van hoe het huis er vanbinnen uit zag maar dat is het dan ook.

Voor ons profiteert deze kennis gigantisch van zijn ziekte anders zou hij het eerst met mijn vader overlegd hebben.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 19 mar 2021 21:15

Misschien heeft uw grootvader reeds vroeger het huis op lijfrente verkocht met beding dat hij nog een aantal jaar mocht blijven wonen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 mar 2021 21:44

Ik heb sinds enkele maanden vernomen dat mijn opa in een rusthuis verblijft en alzheimer heeft.
Dus kan u een bewindvoerder laten aanstellen. Als dit niet gebeurt kan men van opa blijven profiteren.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”