geld verkocht appartement overschrijven op rekening kleinkind.

ingridw63
Berichten: 58

Re: geld verkocht appartement overschrijven op rekening kleinkind.

#16 , 15 mar 2021 11:17

Dus zijn ouders willen niets aan hem schenken?
Anders is er toch geen probleem, want dan schenken de ouders een deel aan uw ex en een deel aan uw dochter.
Ik begrijp het niet echt.
Dit is een hele ingewikkelde familiesituatie, ouders hebben ongeveer 1 jaar geleden het ouderlijk huis verkocht, hiervoor hebben ze 300000 euro gekregen, ze hebben daar een appartement mee gekocht van 187000 euro, ze hebben aan elk van de zonen 50000 euro gegeven. De rest werd op hun spaarboekje gezet, waar de jongste zoon nog eens 35000 euro heeft afgehaald, dit is uitgekomen omdat mijn ex toen nog een volmacht had van de rekeningen, zo heeft de jongste zoon hem dan nog de helft van dat bedrag gegeven. Nu zijn de ouders hulpbehoevend geworden en kunnen niet meer thuis wonen, appartement is verkocht, jongste zoon heeft 2 rekeningen geopend voor het geld op te storten, waarvan mijn ex dus geen volmacht heeft. Maar ex had ook een appartement, hij heeft dit al verkocht en nu heeft hij geld tekort voor een nieuwe woning te kopen, dus probeert hij het op deze manier, wat ik een vreemd plan vind. Maar eigenlijk is het zijn bedoeling dat zijn broer niks meer krijgt van de erfenis. Maar die gaat dit ook niet zo maar laten gebeuren en ik vrees een beetje dat mijn dochter later met de gebakken peren zal zitten, na het overlijden van grootouders.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#17 , 15 mar 2021 11:26

Dat probleem wordt in het geheel niet opgelost door alles aan uw dochter "te schenken".
Het is en blijft een idee van een fantast want hoe gaat uw ex zijn ouders (en broer) dan wel overtuigen om alles aan uw dochter te schenken?
Totaal verwarde ideeën!!! Dat werkt van geen kanten.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

ingridw63
Berichten: 58

#18 , 15 mar 2021 12:34

Dat probleem wordt in het geheel niet opgelost door alles aan uw dochter "te schenken".
Het is en blijft een idee van een fantast want hoe gaat uw ex zijn ouders (en broer) dan wel overtuigen om alles aan uw dochter te schenken?
Totaal verwarde ideeën!!! Dat werkt van geen kanten.
Dat is mijn idee ook, hij heft zijn ouders overtuigd om het overgrote deel te schenken aan hun kleinkind, die ze al 7 jaar niet meer zien. Ik vraag me af waarom hij dan niet gewoon zijn deel vraagt. Aan zijn broer is niks gevraagd, die zal het dan wel merken zegt hij.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#19 , 15 mar 2021 12:51

De correcte reactie is dan ook: wat de grootouders aan hun kleindochter schenken blijft bij de kleindochter.
Ik raad aan dat uw dochter de schenking aanvaardt maar enkel en alleen zonder de bijkomende fantasietjes + zonder dat reservatair erfdeel van de oom geweld wordt aangedaan.

U moet dit met de notaris bespreken.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

ingridw63
Berichten: 58

#20 , 15 mar 2021 15:22

De correcte reactie is dan ook: wat de grootouders aan hun kleindochter schenken blijft bij de kleindochter.
Ik raad aan dat uw dochter de schenking aanvaardt maar enkel en alleen zonder de bijkomende fantasietjes + zonder dat reservatair erfdeel van de oom geweld wordt aangedaan.

U moet dit met de notaris bespreken.
Ik ga de notaris bellen, feit blijft dat de schenking dan toch teveel is en dat mijn ex niet van zijn plan zal afwijken. Wat moeten we dan doen? Ex zijn gevraagde som niet uitbetalen? Kan ik of mijn dochter voor mijn ex schoonouders geen voorlopige bewindvoerder vragen? Deze mensen moeten beschermd worden tegen 2 hebberige zonen.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”