Vader wil ons ouderlijk huis verkopen.

ChristelVC
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Vader wil ons ouderlijk huis verkopen.

#1 , 12 mar 2021 20:16

Mijn moeder is reeds 34 jaar geleden gestorven. Mijn vader is hertrouwd en woont al die tijd met mijn stiefmoeder in het huis dat hij destijds samen met mijn moeder gekocht had. Nu wil mijn vader het huis verkopen en samen met mijn stiefmoeder een appartement kopen. Het huis is blote eigendom voor 1/6 van mij en voor 1/6 van mijn broer , mijn vader is voor 4/6 eigenaar en heeft voor 2/6 vruchtgebruik. Nu is de vraag waar hebben ik en mijn broer recht op en wat zal er gebeuren als mijn vader overlijdt, heeft mijn stiefmoeder dan alles ? Mijn vader is ondertussen 78 jaar en mijn stiefmoeder 68 jaar

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38589

#2 , 12 mar 2021 20:42

Kan het huis niet verkopen zonder jullie toestemming.
Raadpleeg uw eigen notaris. Kan wel openbaar verkocht worden maar dat met het vruchtgebruik berekend en vergoed worden.

ChristelVC
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 mar 2021 15:05

Hoe is de berekening dan als het huis bijvoorbeeld verkocht wordt voor 270000 euro?

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”