Wie erft concessie?

anm123456
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Wie erft concessie?

#1 , 06 jan 2021 09:07

Hallo!

Ik kom uit een ingewikkelde gezinssituatie en mijn vader is enkele maanden geleden overleden. Hij was hertrouwd en zijn nieuwe vrouw heeft ook kinderen (stiefbroers en stiefzussen dus). Nu is er na aanleiding van zijn dood een discussie ontstaan tussen begraving of crematie (er was geen laatste wilsbeschikking op papier, maar iedereen wist dat hij gecremeerd wilde worden). Uiteindelijk is mijn vader tegen zijn eigen wens en tegen onze wens begraven op initiatief van mijn stiefmoeder omdat zij dit zo wilde. De vraag is nu of op het moment dat mijn stiefmoeder komt te overlijden (zij is ook al op leeftijd) wij als kinderen dit nog kunnen laten 'rechtzetten' en dus mijn vader kunnen laten ontgraven en cremeren? Want wie is de eigenaar van de concessie en kunnen mijn stiefbroers en stiefzussen dit nog tegenhouden? Want als mijn stiefmoeder is 'titularis' van de concessie, aan wie wordt dit bij haar dood dan overgedragen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding