Achterstalling vakantiegeld overleden vader

jenso1993
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Achterstalling vakantiegeld overleden vader

#1 , 18 dec 2020 21:30

Hallo iedereen,

Mijn vader is vorig jaar in maart 2019 overleden. Blijkbaar had ik hier als enige zoon recht op zijn vakantiegeld.
Spijtig genoeg was ik hier niet van op de hoogte en kwam dit pas aan het licht toen ik een jaar later naar de vakbond ging voor het invullen zijn belastingen.
Ik heb meteen contact proberen opnemen met het RVJ, maar na een paar telefoontjes en mails lieten ze me gewoon stomweg weten dat het vakantiegeld intussen vervallen was op 30 juni 2020, en dat ik enkel nog het achterstallig vakantiegeld van 2020 kan krijgen.

Mijn vraag: kunnen ze dit echt zomaar intrekken en laten verjaren? Zij beweren dat er enkele keren een inspecteur aan mijn deur is geweest, maar aangezien die enkel tussen de werkuren kwam was ik nooit thuis. Verder heb ik van hen nooit een aangetekende brief of iets dergelijks gekregen.

Aangezien het over een grote som gaat, zou ik toch willen proberen om dit nog uitbetaald te krijgen.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding