Rekening leeggehaald voor overlijden door vriendin

Clfrdn
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Rekening leeggehaald voor overlijden door vriendin

#1 , 28 nov 2020 14:30

Hallo
Ik hoop dat ik mijn relaas hier mag plaatsen.

Mijn papa is gestorven op 18/09/20 na 3 maanden zwaar af te zien in het ziekenhuis door kanker.
Mijn vader was samen met een vrouw, niet getrouwd, niet wettelijk samenwonend, geen gezamelijke rekening en ze had geen volmachten nergens. Dus hij had niets bindend met haar, behalve dat hij gedomicilieerd was bij haar en in haar huis woonde.
Dat mens heeft nooit verdragen dat papa en ik elkaar zagen enzovoort. Ik had geen contact met haar, heel even als mijn vader de eerste week opgenomen was, maar ze werd snel overal weer geblokkeerd voor eigen gemoedsrust. Met mijn vader en ik was alles wel goed.
Begin juni kreeg hij buikpijn en ging nar de dokter, na echos en scans kreeg hij de diagnose kanker. 6/7/2020 ging hij binnen in de kliniek voor een operatie, hij heeft de kliniek nooit levend verlaten, heeft enorm afgezien, talrijke complicaties en bijkomende operaties gehad. Op 7/9/2020 is hij officieel verklaard met de diagnose delerium (ik heb zijn medisch dossier).
Toen er sprake was dat hij terminaal kon zijn en ze test resultaten afwachtten voor officiele conclusie daaromtrent, zijn er grote geldsommen verzet van zijn rekening naar die van zijn vriendin.
Dit heb ik ontdekt na zijn overlijden in de bank.
Op 10-11-12/9/2020 heeft die vriendin zijn spaarrekening leeggehaald, wat zij natuurlijk betwist en zegt dat mijn vader dit had geschonken. Zij was in bezit van zijn portefeuille met al zijn bank en credit kaarten (was zo afgesproken onder hun dat zij alles bijhield van hem en er geen waarde lag in zijn hospitaalkamer). Ze heeft eerst alles overgezet van zijn spaar naar zijn zichtrekening en dan van mijn vader’s zichtrekening naar de hare.
Zij beweert dat dit allemaal gekregen is van mijn vader, dat mijn vader dit zelf heeft gedaan vanuit de kliniek en zij zijn laptop meenam enzovoort om alles te doen tijdens haar bezoek. Er zijn geen mededelingen noch bewijzen van schenkingen of andere officiele bewijzen dat zij dit geld heeft gekregen. Mijn vader vermeldde ALTIJD mededelingen, dat zie je aan zijn uittreksels.
Ik betwist dat mijn papa dit heeft gedaan, want dat kon hij niet meer in zijn toestand. Ik heb gelukkig, na onraad te ruiken, gesprekken opgenomen tussen mijn vader en ik vanaf 15/09/20 waar je duidelijk hoort dat hij alles aan mij wilt laten en nergens spreekt over iets dat hij aan haar wilt laten, en duidelijk geen weet heeft van geld naar haar rekeningen aan de hand van de dingen die hij zegt. Ook telefoongesprekken tussen mijn vader en zij heb ik opgenomen, waar je enkel mijn vader hoort, waar hij zegt dat al het geld voor mij is en alle zaken van waarde ook. Nooit hoor je hem zeggen dat iets voor haar is ofzo.
Je hoort ook aan het gesprek dat ze pusht en discusseert over het feit dat hij alles aan mij wou laten, zijn enigste dochter en enigste erfgenaam.
Ik heb de transactie uren van die verrichtingen. Dus: Mits de covid maatregelen rond bezoek en door de ernst van papa’s situatie, had ik de toelating om bij mijn vader te zijn zoveel of ik kon en wou, buiten de bezoekuren. Ik zat bij hem van 12u tot 17u, ik heb eigenlijk zijn gehele opname hem bijgestaan en ook gezorgd voor hem. Zij kon enkel gaan tijdens de bezoekuren, maar ging niet elke dag en bleef nooit lang, swat. Ik was weg voor zij er was want wij waren niet bepaald vriendinnen, ik voelde al lang dat ze niet ok was en ze profiteerde van papa.
Via de bank heb ik de transactie uren van de verrichtingen en die zijn allemaal smorgens gebeurd, dus niet wanneer zij bij mijn vader kon, en zijn laptop had hij ook nooit bij hem. Hetgene zij beweert klopt dus niet met de bewijzen van de transactie uren.

Met al die bewijzen, ben ik naar de politie geweest en daar is een pv opgemaakt voor misbruik van vertrouwen.
Dat mens heeft dan nog toegegeven aan mijn notaris, en aan mij per mail, dat zij van al die geldsommen die zijn verzet 10000 euro aan mij moet terug storten omdat, volgens haar bewering, mijn vader dit aan haar had geschonken om zijn uitvaart te betalen (1 van die transacties dus)... Ook dit heeft ze tot heden nog niet terug gestort op de derdenrekening van mijn notaris. Het is haar nochtans al meermaals gevraagd.
Zij heeft zelf een advocaat ingeschakelt in het begin, om aan mijn notaris te laten weten dat zij haar volle medewerking verleent om de hele zaak af te handelen. Ik heb dan ook een advocaat ingeschakelt die ook van alles op de hoogte is. Van die volle medewerking hebben wij hier nog niks gemerkt...

Als extratje, heeft zij ook nog heel zijn inboedel. Er is gevraagd aan haar en mezelf om een inventaris te maken van mijn vader’s bezittingen. Ik heb dit gedaan. Tot heden heeft dat mens dat nog niet gedaan... Wij (notaris en advocaat) vragen een datum om zijn spullen op te halen, maar dat krijgen we niet.

Ik heb dus niks van mijn papa, enkel zijn spullen van de kliniek en zijn spullen in zijn bureau op zijn werk.

Ik heb dus alles gedaan wat ik kon, advocaat wilt nu dagvaarden, politie is op de hoogte en hopelijk bezig ermee en mijn notaris weet ook alles maar kan niet veel doen (zegt hij).
Ondertussen sukkel ik met de erfaangifte en ben ik naar info aan het zoeken via FOD en om ook hun op de hoogte te stellen van het verzette geld en de situatie, want als dit zou terugkomen (wat ik hoop) zal ik problemen hebben met de fiscus als ik dit niet aangeef. De fod liet me al weten dat ik dat geld die zij heeft, ook moet aangeven in MIJN eefaangifte. Het is nog extra ingewikkeld want ik woon in vlaanderen en papa is na de scheiding met mijn moeder naar wallonie verhuisd. Daar gelden dus andere regels daaromtrent, en alles is in het frans van briefwisseling...
Als hopelijk extra bewijs: ik heb zijn telefoon, en heb de smsen tussen hem en haar eens bekeken, en begin juni zat ze nog te dreigen dat hij weg moest, dat het gedaan was, een hele affaire... En vanaf papa gaat doodgaan is hij plots weer haar petit coeur enzovoort?!?!
Die screenshots zitten ook in mijn bewijsdossier, you never know dat het helpt om te tonen dat zij gewoon mijn zieke vader heeft gebruikt als geldezel! Ze heeft zelf op de palliatieve dienst
, waar papa maar 1 dag lag voor zijn dood, nog geprobeerd van een notaris te laten komen!

Ik hoop dat er grehtigheid komt. Ik heb een onderzoek van zijn laptop gevraagd via advocaat en politie, om te weten of er uberhaubt met dat toestel wel op wifi is geweest in het ziekehuis, ik denk van niet maar ik wil de waarheid en gerechtigheid. Die laptop is de sleutel naar de plek waar de transacties zijn uitgevoerd.

Ik heb geprobeerd dit lang en complex verhaal zo kort maar duidelijk mogelijk te schetsen voor wie het leest.


Weet iemand wat er mij allemaal te wachten staat?
Zal dat geld terugkomen?
Ondertussen komen er nog facturen...
Gelukkig had mijn vader ook pensioensparen, dus dat stond vast en heeft ze niet kunnen verzetten, dat komt weldra vrij en dan kan ik toch al wat kosten recupereren.

Het is allemaal zo zwaar, ik ben mijn pa kwijt en kheb niet eens een kous van hem of een trui met zijn geur om te knuffelen, en er komt zoveel ingewikkelds op mij af en ik heb de indruk dat het allemaal niet vooruit gaat. Ook ben ik in zon zaken gen krak, dus tis klote (sorry voor mn vocabulaire).

Bedankt om heel dit relaas te lezen, en dank bij voorbaat voor tips of raad.
Fijne dag allen!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 29 nov 2020 07:59

Advocaat inschakelen. Dit is gewoon diefstal to. U en fraude to. de overheid.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”